Jaguar XE SV Project 8 se coby historicky nejrychlejší model této značky určený do běžného provozu světu oficiálně představil v červnu minulého roku. Automobilka začala přijímat objednávky, fakticky se ovšem sériová výroba (respektive stavba) rozeběhne až v červnu letošního roku. Mezi tím už tento model také stačil stanovit rekord na Nürburgringu v kategorii sériových sedanů. Jenže automobilka vývoj neukončila, takže na autě v posledních měsících pořád prováděla změny. Sériová verze tak má být ještě rychlejší, což teoreticky umožní zákazníkům zajet na této slavné trati ještě lepší čas. Tak co, troufnete si?
Britská automobilka využila skutečnost, že bude všech 300 exemplářů stavět ručně, takže lze celkem snadno provádět změny na voze i těsně před zahájením produkce, což se také stalo. XE SV Project 8 dostalo tužší pružiny, tužší uložení motoru, jiné silentbloky, upravovaly se i brzdy tak, aby přinesly lepší odezvu a dále se ladil software motoru. Výsledek je údajně lépe ovladatelný a samozřejmě rychlejší, na celkových parametrech 441 kW (600 koní) a 700 Nm se už ale nic nezměnilo.
Doporučujeme: Historicky nejrychlejší Jaguar pro běžný provoz má 600 koní a maximálně jede 322 km/h
Pro připomenutí, oficiální čas tohoto modelu je sedm minut a 21,23 sekund. Není to takové peklo, jaké nedávno předvedlo vrcholné Porsche 911 GT3 RS, ale pořád platí, že jde o více než zajímavý výsledek.
Pokud se ho rozhodnete překonat právě se svým exemplářem, raději si nejprve dobře nastudujte video se starší a „pomalejší“ verzí Jaguaru XE SV Project 8.