Majitel Bugatti Veyron znovu připomněl, jak absurdně drahá je údržba takového vozu. Chiron ale „zlevnil“

3 nové názory
Autor: Redakce
  • Americký podnikatel Manny Khoshbin znovu připomněl, jak extrémně drahý je provoz Bugatti Veyron 

  • Jen výměna náplní by vás stála necelých 600 tisíc, přičemž výrobce doporučuje provést tento servis jednou ročně

  • Pneumatiky stojí bezmála 900 tisíc a po ujetí 16 000 km je potřeba měnit disky, které jsou samozřejmě ještě dražší 

  • Novější Chiron, který Manny Khoshbin také vlastní, ale už má relativně běžnou konstrukci pneumatik, takže jejich výměna je výrazně „levnější“

Automobily značky Bugatti opravdu nejsou určené pro běžné zákazníky. Vidět to je nejen na vlastnostech vozu jako takového, ale zároveň také na jeho ceně a hlavně na dalších nákladech, které následují po pořízení vozu a o kterých se zas až tolik nemluví. Americký podnikatel Manny Khoshbin, který vlastní dva Veyrony a jeden Chiron, na svém nedávném videu tuhle skutečnost připomněl. Ne nadarmo se říká, že „nákupem to nekončí“. Kolik tedy utratíte, když budete chtít se svým Veyronem občas někam jet?

Tak například výměna náplní vozu stojí v přepočtu přibližně 580 tisíc korun a měla by se podle výrobce provádět jednou ročně, aby byl vůz v perfektní kondici a byl vždy připraven dosahovat extrémních výkonů. Manny to vysvětluje kromě jiného skutečností, že Veyron má šestnáct různých vypouštěcích otvorů, ke kterým se nedá snadno dostat. Musí se sundat zadní kola i brzdy, zadní podběhy a také kryty podvozku pod motorem.

Bugatti představilo Chiron Super Sport 300+ a potvrdilo tak svůj rekord mezi sériovými vozy
Přečtěte si také:

Bugatti představilo Chiron Super Sport 300+ a potvrdilo tak svůj rekord mezi sériovými vozy

Další velmi nákladnou položkou jsou pneumatiky. Ty stojí bezmála 900 tisíc a měnit by se měly každé dva až tři roky. Jednou za 10 tisíc mil, což je zhruba 16 tisíc kilometrů, se pak musí vyměnit také disky a to znamená náklad ve výši 1 115 000 Kč. Některé zdroje dříve uváděly, že se disky musí u modelu Veyron měnit po třetí výměně pneumatik.

I jiné náhradní díly jsou z pohledu běžného smrtelníka zajímavé. Třeba turbodmychadlo stojí 150 000 Kč a práce za výměnu jednoho páru turbodmychadel vyjde na dalších 200 000 Kč. Mezichladič vzduchu také stojí 200 tisíc plus 50 tisíc práce a na autě jsou dva. Další zajímavou položkou je palivová nádrž. Ta údajně stojí 460 tisíc a dalších 500 tisíc dáte za práci.

Zajímavé je, že novější Chiron, ačkoliv je modernější a rychlejší, by měl být na údržbu levnější, protože ani dobře finančně zajištěné zákazníky nebaví vyhazovat každým rokem tak obrovské částky. Dobře to je vidět na pneumatikách, které díky relativně běžné konstrukci a hlavně relativně běžným ráfkům stojí v přepočtu 185 000 Kč. Jenom... Pro zajímavost, jsou auta, která mohou být na údržbu ještě daleko horší. Třeba u speciálu Bugatti Vision GT zaplatíte za sadu pneumatik dva miliony.

Tom (neregistrovaný)
Já nevím, ale s tím snad člověk musí počítat ne? Že když si koupí tak drahé auto, takže jeho provoz prostě něco bude stát. A to ani nezmiňuji náhradní díly. Však ty jsou často celkem drahé i na mnohem levnější auta. Sám s tím mám zkušenost, nedávno jsem své auto nechal opravovat. Dal jsem za to dost a žádné Bugatti to rozhodně není.
Ondřej (neregistrovaný)
kdo chce opici mít musí mít na banány. Když bych si takovýhle auto koupil jezdil bych sním. kdo na něj má, má i na údržbu. Však nějací otroci mu na to peníze vydělají.
Fikusek (neregistrovaný)
On s tím taky málokdo nalítá 50 tisíc kiláků ročně v běžným provozu cestou do práce...
  • Našli jste v článku chybu?