Made in Czechia: Toyota představila stylový crossover Aygo X, který se bude vyrábět v Kolíně

05.11.2021
9 nových názorů
  • Nástupce Toyoty Aygo se změnil na městský crossover, využívá novou platformu a nabízí prostornější interiér 

  • Nová Toyota Aygo X nabídne pouze jeden motor, a sice zážehový litrový tříválec o výkonu 72 koní

  • Kvůli větším vnějším rozměrům je nové Aygo pomalejší než jeho předchůdce

  • Vůz se bude vyrábět v Kolíně, k zákazníkům dorazí příští rok 

Automobilka Toyota odhalila nástupce malého modelu Aygo, který tvořil spolu s Citroënem C1 a Peugeotem 107/108 takzvaná kolínská trojčata. Závod v Kolíně začátkem roku Toyota definitivně převzala a změnilo se také jméno, když se z původního TPCA stalo Toyota Motor Manufacturing Czech Republic. Už dříve také bylo oznámeno, že se v Kolíně bude vyrábět model Yaris spolu s novým modelem segmentu A. Právě tato novinka byla aktuálně odhalena. Jmenuje se Aygo X.

Nástupce Toyoty Aygo dostal modernější techniku vycházející z platformy TNGA, kterou už známe třeba ze zmíněného Yarisu. Celkově je Aygo X oproti svému předchůdci také výrazně větší. S délkou 3700 mm přerůstá původní Aygo o 235 mm, rozvor náprav se natáhl o devět centimetrů, šířka karoserie narostla o 125 mm a výška byla zvětšena o 50 mm. Uvnitř díky tomu čeká na posádku více prostoru. Například prostor mezi předními sedadly vzrostl o 20 mm, šířka v úrovni ramen je větší o 45 mm a o 60 litrů je objemnější také zavazadelník. Ten nově nabízí 231 litrů.

Test ojetiny Toyota Prius XW30: Baterie (skoro) nestárnou
Přečtěte si také:

Test ojetiny Toyota Prius XW30: Baterie (skoro) nestárnou

Design Toyoty Aygo X vychází z konceptu Aygo X prologue představeného dříve v letošním roce, není ale tak radikální. Na dvoubarevné karoserii se objevuje více plastu, světlá výška podvozku byla zvýšena o 11 mm a vůz může používat disky o velikosti až 18". Kromě klasické střechy mohou zájemci sáhnout také po plátěné stahovací střeše. Interiéru dominuje devítipalcový dotykový displej systému Toyota Smart Connect, ve výbavě může být prémiové ozvučení JBL a samozřejmě také spousta asistenčních systémů včetně detekce chodců a cyklistů nebo inteligentního adaptivního tempomatu.

Jediná věc, která s příchodem nové generace Toyoty Aygo zůstává, je pohonná jednotka. Litrový tříválec 1KR-FE byl upraven s ohledem na nejnovější emisní předpisy. Jeho nejvyšší výkon je 72 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 93 Nm. V kombinaci s pětistupňovým manuálem vůz zrychlí na 100 km/h za 15,6 s a nejvíce se rozjede na 158 km/h.

Alternativu představuje samočinná převodovka S-CVT, která kromě vyššího pohodlí při jízdě znamená také o 7 km/h nižší nejvyšší rychlost a o desetinku lepší akceleraci na 100 km/h. Bez ohledu na zvolenou převodovku by se Aygo X mělo se spotřebou vejít pod pětilitrovou hranici. Kvůli větším rozměrům je nastupující Aygo pomalejší než tomu bylo u předchozí generace. Ta zvládala sprint na 100 km/h za 13,8 s.

Kdy přesně se začne Toyota Aygo X v Kolíně vyrábět, to automobilka v oficiální tiskové zprávě neříká. Stejně tak si musíme počkat na ceník. První zákazníci se kolínské novinky dočkají příští rok.

szcrgmdptd (neregistrovaný)
Made in Czechia: Toyota představila stylový crossover Aygo X, který se bude vyrábět v Kolíně - Autobible.cz [url=http://www.gmr63udrg0qw533xb1d6qj210on00288s.org/]uszcrgmdptd[/url] aszcrgmdptd szcrgmdptd http://www.gmr63udrg0qw533xb1d6qj210on00288s.org/
Adam (neregistrovaný)
můj současný hatchback má 75 KW, a pomalejší auto na ježdění po Praze bych si nikdy nekoupil. 2022 auto s 53 KW si můžou strčit někam
Michal (neregistrovaný)
Přiznám se, že nad novou Toyotou trochu přemýšlím. Ta značka mě už poměrně dlouho láká. Nedávno jsem četl i docela pěkně zpracovaný článek o její historii. :) Jen si říkám, že než to pořídím, tak musím promyslet zabezpečení vozidla. Napadá mě řešení od https://www.essatech.cz/wp/zabezpeceni-vozidla/ ale těch jiných řešení je taky celá spousta. Nejlepší asi bude domluvit si osobní schůzku a poradit se na místě. Máte někdo zkušenost? :)
Sten (neregistrovaný)
Jasně, ale pak nečekejme stejné platové ohodnocení jako DE. Tak kde je to slibované platové vyrovnání západu
vastar (neregistrovaný)
Čeští, Polští a Ukrajinští nádeníci budou pro cizího majitele montovat v ČR nečeská auta
  • Našli jste v článku chybu?