Má lepší pohon 4x4 Audi A5, nebo Opel Insignia? Výsledek vás překvapí

15.12.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Jak to dopadne, když máte u čtyřkolky trakci jen na jednom kole?

  • Funguje čtyřkolka Opelu líp než ta v Audi?

  • Konkrétní uměle navozená situace ale prozradí jen málo o celkových schopnostech pohonu v reálném provozu

Ano, my víme. Podobná videa se objevují poměrně často. A technicky vzato toho zase tolik nedokazují. Svět kdysi oblétlo podobné srovnání pohonů všech kol v Audi Q5 a BMW X3 a určitě najdete i další podobné komparace. Tentokrát se proti sobě postavil Opel Insignia pro americký trh, kde se jmenuje Buick Regal, a Audi A5.

Oba srovnávané vozy byly vybaveny pohonem všech kol a pro demonstraci schopností jejich čtyřkolek byl vybrán scénář, kdy dostatek trakce má jen levé zadní kolo. Válečkové podložky pod oběma předními a pravým zadním kolem mají simulovat například situaci, kdy zapadnete do sněhu a na asfaltu zůstane jen jedno kolo.

Doporučujeme: U Audi se slaví. Vyrobeno bylo už osm milionů automobilů s pohonem quattro

Asi už tušíte, kam tohle srovnání míří. A my nezpochybňujeme, že se zřejmě jedná o cílenou a zaujatou prezentaci dealera vozů Buick. Pěkně podle pořekadla „kdo chce čtyřkolku Audi bít, tři válečkové podložky si vždycky najde“. Navíc by nás zajímalo, jak by z takového srovnání vyšlo třeba RS5 nebo jiný model Audi se sportovním samosvorným diferenciálem vzadu.

Buick, potažmo Opel Insignia u nás, používají velmi podobný systém. Vlastně se jedná o stejný „diferenciál“, který najdeme třeba ve Fordu Focus RS. A je potřeba přiznat, že automobilky to se zvelebováním vlastních systémů a elektronických asistentů mnohdy dost přehánějí. Inu, fyziku ani marketingové oddělení nepřemůže.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?