Názor k článku Šest ojetých čtyřkolek do 150 000 Kč, ze kterých nebudete mít vrásky na čele od Jirka_1 - Já nevím, proč se pořád u PD všichni...

Jirka_1 (neregistrovaný)
Já nevím, proč se pořád u PD všichni bojí prodlouženého servisního intervalu, najel jsem s kombíkem 4x2 skoro 240 000 km výhradně na prodloužený interval výměny oleje a i přesto, že bylo auto přečipované, neměl jsem s motorem sebemenší problém. Pravdou je, že auto najelo za rok cca 60 000 km. Jenže jak znám Čecháčky, šetří na všem a pokud PD nedostane olej přesně podle předepsané specifikace (kapánek dražší, než Super Mogul, že... :-) ), tak se s vámi rychle rozloučí... Jinak 1,9 TDI Octavia I - 268 000 na prodloužené intervaly 50 000 km (přečip), pak 1,9 TDI PD (přečip) po 30 000 km, následně 1,8 TSI, kde ale problémem byly dvoukroužkové písty a tím vysoká spotřeba oleje (litr na 6 - 7 000 km), ale opět 30 000 km (zemřelo při 118 000 km v kotrmelcích) a nakonec 1,6 TDI CR s filtrem, najeto 177 000 km, pak skončil operativní leasing. Ani u jednoho z těch motorů jsem neměl problém, který by způsobil prodloužený servisní interval, ani pokles výkonu nebylo poznat. U dieselů se spotřeba oleje pohybovala mezi 13 - 16 000 km/litr, podle toho, jak rychle se s ním jezdilo a kolik bylo studených startů, které spotřebu oleje zvyšovaly docela poznatelně. U 1,8 TSI jsem první litr dolil při přesně 20 000 km, pak se začala spotřeba rychle zvyšovat až na těch cca 6 - 7 000 km/litr. Bohužel jsem už nestačil vyzkoušet pevný interval s viskóznějším olejem, co by to a autem udělalo. Stejný problém měly motory 1,6 FSI, které měly naše holky u firemních Octavií.