Nedávno jsme poprvé testovali modely Jaguar osazené novými dvoulitrovými čtyřválci řady Ingenium. Šlo o dvakrát přeplňovaný diesel naladěný na 176 kW (240 k) a zážehové jednotky o výkonu 147 kW (200 k) a 184 kW (250 k). Bylo pouze otázkou času, kdy stejné motory dostanou také menší Land Rovery. Stalo se tak právě teď.
Doporučujeme: Jaguar F-Pace (stejně jako XE a XF) konečně dostal naftové biturbo. Vyzkoušeli jsme ho
Modelový rok 2018 znamená pro Land Rover Discovery Sport a Range Rover Evoque podobné změny, jako tomu bylo u Jaguarů F-Pace, XE a XF. Kromě několika různých detailů se také do nabídky těchto crossoverů stěhují nové dvoulitry. Dvakrát přeplňovaný vznětový čtyřválec i zde nabízí 176 kW (240 k) a 500 Nm, což slibuje velmi zajímavou dynamiku. Pro Evoque zatím Land Rover hodnoty akcelerace nezveřejnil, Discovery Sport osazené tímto motorem potřebuje pro zrychlení z nuly na 100 km/h pouze 7,5 s.
Do nabídky míří také nové zážehové přeplňované jednotky řady Ingenium. Na rozdíl od Jaguarů ale mají trochu jiné parametry. Slabší provedení nabídne 176 kW (240 k), stejně jako tomu bylo dříve u motoru EcoBoost. K dispozici bude ještě silnější varianta disponující parametry 213 kW (290 k) a 400 Nm. V kontextu modelu Evoque to znamená zrychlení 0-100 km/h za 6,3 s a nejvyšší rychlost 231 km/h.
Doporučujeme: Test Range Rover Evoque Convertible — Kodiaq naopak
Pokud sáhnete po nejsilnější zážehové jednotce, dostanete automaticky paket Dynamic obsahující upravené nárazníky, leskle černé detaily a především dvacetipalcová litá kola. Kromě motorů se přirozeně myslelo také na další věci. K modelům Evoque a Discovery Sport tak bude možné pořídit nejrůznější asistenční systémy (nouzové brzdění, hlídání mrtvého úhlu, sledování jízdních pruhů, parkovací asistent...), multimediální systém s desetipalcovou obrazovkou, vzdálený přístup do auta přes mobilní telefon nebo WiFi hotspot.