Lotus Exige Sport 410: Nejlehčí šestiválcový Exige v historii zvládne až 290 km/h

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Lotus se přihlásil s další novou verzí jednoho ze svých modelů 

  • Exige Sport 410 zapadá mezi varianty Cup 430 a Sport 350

  • Je to nejlehčí provedení šestiválcového modelu Exige v historii

  • Očekávejte mnoho karbonových dílů, nastavitelný podvozek a schopnost rozjet se až na 290 km/h

Britská automobilka Lotus představuje jednu novinku za druhou. Naposledy jsme tu měli zhruba před měsícem limitovanou edici Exige Cup 430 Type 25, teď přichází další nové provedení. Opět jde o šestiválcový model Exige, který tentokrát ale není nijak limitovaný. Přesto nečekejte nudné auto. Verze Sport 410 je trochu civilnější alternativa k okruhovému Cup 430. Má propracovanou aerodynamiku, vysoký výkon, nastavitelný podvozek a především velice nízkou hmotnost.

Doporučujeme: SUV Lotus dostane platformu od Volva. Má se začít Porsche Macan bát?

Na kombinaci slušného výkonu a nízké hmotnosti si Lotus dlouhodobě zakládá. V tomto případě to znamená suchou hmotnost, která může být v nejnižším možném případě (pokud auto navíc dostane například lehčí příplatkový titanový výfuk) 1054 kg, což dělá z tohoto provedení nejlehčí šestiválcový Lotus Exige vůbec. Šestiválcový motor vybavený mechanickým kompresorem pochází z Cup 430. Jeho objem činí 3,5 litru a základní parametry jsou 306 kW (416 k) dostupných při 7000 ot./min a 410 Nm (3000 - 7000 ot./min). Provedení kupé zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 3,4 s a nejvíc se rozjede na 290 km/h. Otevřený roadster je o něco pomalejší.

S motorem spolupracuje šestistupňová manuální převodovka, vybavená větší spojkou. Oproti Sport 350 novinka standardně využívá také nastavitelné tlumiče Nitron, stejně jako nastavitelné stabilizátory Eibach a brzdy AP Racing. Automobil stojí na pneumatikách o rozměru 215/45 ZR17 vpředu a 285/30 ZR18 vzadu. Přepracována pak byla také aerodynamika. Exige Sport 410 dostal karbonový spoiler pod přední nárazník, obrovské karbonové zadní křídlo a výrazný difuzor vyrobený z hliníku. Všechno to dohromady generuje přítlak až 150 kg.

Doporučujeme: Retro — Lotus 7 slaví 60 let. Jako Caterham se vyrábí dodnes

V interiéru očekávejte čalounění Alcantarou, karbonové díly a případně si můžete připlatit třeba za barevný paket. Ten přidá do kabiny jinak barevné okolí řadicí páky, kryt ovladačů klimatizace a rámečky kolem tlačítek pro elektrické stahování okének. K dispozici je pět různých odstínů. V zájmu co nejnižší hmotnosti se pak dodávají věci jako klimatizace nebo rádio za příplatek. Na německém trhu stojí Exige Sport 410 minimálně 111 800 eur.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?