Představovat různé speciální edice automobilku Lotus rozhodně baví. Letos v červnu se poprvé ukázal model Lotus Elise Cup 250 coby verze, která má přenést do běžného provozu geny závodních aut. Lotus se ale s výsledkem nespokojil a Elise Cup 250 dále vyladil. Tak vzniklo ještě ostřejší provedení Cup 260.
Doporučujeme: Lotus Elise Cup 250: Nová verze britské motokáry je závodní speciál pro běžné silnice
Základní technika zůstala shodná. Pohon zajišťuje uprostřed umístěný kompresorem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru. Jeho výkon ale oproti Cup 250 nepatrně vzrostl na 186 kW (253 k), vrchol točivého momentu dosahuje hodnoty 255 Nm. Pro sprint z nuly na 100 km/h vůz potřebuje 4,2 s (Cup 250 je o desetinku pomalejší), maximální rychlost činí 243 km/h.
Nové provedení Cup 260 se prezentuje jako historicky nejlehčí varianta modelu Elise. Možná si vzpomenete, že tento titul už mělo mít provedení Cup 250. Důvod je prostý. Zatímco u o pár měsíců starší varianty jste si museli za dodatečnou odlehčovací kúru, která suchou hmotnost dostala až k oněm rekordním 860 kilogramům, připlácet, novinka má vše zahrnuto ve standardní výbavě. Jako bonus přidá masivní karbonové křídlo vzadu. To generuje při maximální rychlosti přítlak 180 kg.
Doporučujeme: Tradiční britská značka Lotus míří do rukou Číňanů. Ti slibují velké investice
Další změny oproti Cup 250 pak najdeme na podvozku. Ten dostal o deset milimetrů širší pneumatiky, využívá jiné pružiny a hlavně nastavitelné tlumiče Nitron nabízející 24 možných nastavení pro stlačení a roztažení. Lepší jsou také brzdy. V konečném součtu je Elise Cup 260 na testovacím okruhu Hethel o 2,5 sekundy rychlejší než Cup 250, jestli vás to zajímá.
Pokud se vám nová britská motokára líbí, rozhodně byste neměli otálet. Lotus plánuje sérii čítající pouze 30 exemplářů.