Lotus Elise Cup 250: Nová verze britské motokáry je závodní speciál pro běžné silnice

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Lotus Elise Cup 250 má přenést schopnosti okruhového speciálu Elise Race 250 na běžné silnice 

  • Oproti standardní verzi Sprint vůz používá upravený podvozek 

  • Hmotnost britské novinky může klesnout až na 860 kg

  • Vůz pohání čtyřválec o objemu 1,8 litru disponující výkonem 246 koní

Lotus Elise rozhodně není automobil, u kterého by bylo vhodné kritizovat příliš vysokou hmotnost. Přesto automobilka aktuálně představila novou verzi Cup 250, která je kromě jiného ještě lehčí než standardní provedení Sport/Sprint. Zájemci se tak mohou těšit na lepší a zábavnější jízdní vlastnosti. Novinka údajně obstojí jak na běžné silnici, tak na závodním okruhu.

Doporučujeme: Lotus Exige Cup 380 ukazuje, o čem zřejmě budou příští „spalovací“ auta

Standardem pro všechny Elise Cup 250 je lithium-iontový akumulátor, ve výbavě nechybí ani lehká závodní karbonová sedadla, polykarbonátové zadní okno a kovaná kola s pneumatikami o rozměru 195/50 ZR16 vpředu a 225/45 ZR17 vzadu. Tím ovšem možnosti týkající se snižování hmotnosti nekončí. Pokud si to budete přát, můžete si připlatit za další odlehčené díly.

Řeč je například o titanovém výfuku (-7 kg), odlehčených brzdách (-4 kg), karbonových doplňcích v interiéru, karbonovém paketu aerodynamických dílů (-3,7 kg), karbonové střeše (-3 kg) a karbonový může být třeba i kryt motoru (-3,3 kg). Nejlehčí Elise 250 Cup váží bez náplní pouze 860 kg.

Doporučujeme: Lotus Exige Sport 380 je nejrychlejší Exige všech dob. 0-100 km/h zvládne za 3,7 s

To je zajímavé číslo vzhledem k tomu, že kompresorem přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,8 litru disponuje výkonem 181 kW (246 k). Z nuly na 100 km/h se vůz rozjede za pouhých 4,3 s a maximální rychlost dosahuje 248 km/h. Podvozek využívá tužší tlumiče Bilstein a pružiny Eibach. S motorem spolupracuje manuální převodovka.

Lotus Elise Cup 250 vyplňuje mezeru mezi silničními modely Elise Sport/Sprint a čistě okruhovým speciálem Race 250, který do běžného provozu nesmí. Zájemci si mohou tuto verzi objednat už teď.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?