Ladu 2101 vám určitě nemusíme připomínat. Slavné Žiguli svého času brázdilo také české silnice ve velkém, což už dnes samozřejmě neplatí. Aktuálně se tento model stává buď opečovávaným miláčkem fanoušků, nebo to je naopak základ pro důkladný tuning. Příkladů jsme v minulostí viděli mnoho, a teď můžeme přidat další. Je z Litvy a je vskutku radikální.
Z původního exempláře vyrobeného v roce 1974 nezbylo vlastně skoro nic. Jako základ totiž posloužil trubkový rám maskovaný karoserií známých tvarů. Do něj byl uložen osmiválec z Fordu Mustang SVT Cobra, doplněný o dvě turbodmychadla Holset HX-40 a dvoustupňovou automatickou převodovku. Jak vysoký je konečný výkon, to se nám zjistit nepodařilo. Hodně však napoví časy, kterých je výsledné monstrum schopné dosahovat při sprintech.
Doporučujeme: Audi RS 3 je lidový supersport. Podívejte se, jak při sprintu potrápí Porsche, RS 5 a další
Akceleraci na čtvrt míle zvládá tohle Žiguli pod deset sekund. Konkrétně se podařilo dosáhnout času 9,39 s, kdy konečná rychlost byla 231 km/h. Třeba takové Audi R8 V10 Plus při našem měření potřebovalo na čtvrt míle zhruba 11,2 s a konečná rychlost jen těsně překročila 200 km/h.
Co s tímto Žiguli osmiválec při plné akceleraci dělá, to celkem jasně ukazuje přiložené video: