Líbila by se vám hybridní motorka s Wankelem? Můžete podpořit její vývoj

03.05.2017
1 nový názor
Autor: Redakce
  • Furion M1 je projekt hybridního motocyklu

  • Srdcem stroje je dvourotorový Wankel o výkonu 125 koní

  • Celkový výkon hybridního systému činí 180 koní

Furion M1 je velice zajímavý nezávislý projekt. Potřebuje pomoc všech, které láká vidina originální sportovní motorky s hybridním pohonem. A navíc je tu dnes už velmi vzácný spalovací motor s rotačním pístem, jehož princip vynalezl konstruktér Felix Wankel. Posledním produkčním motocyklem s Wankelem byl britský Norton na počátku 90. let. Pak wankel z motocyklů zmizel.

Motocykl Furion M1 vzniká ve Francii. Na vývoji se podílí i čtyřnásobný mistr světa v závodech Supermoto Adrien Chareyre. O pohon se stará dvourotorový Wankel o objemu 654 cm3. Spalovací motor má sám o sobě výkon 92 kW (125 k) v 9000 min-1 a točivý moment 100 Nm v 6000 min-1, což by jistě samo o sobě na důstojné a svižné svezení stačilo.

Doporučujeme: Jawa 350 se vrací! Má retro design a čínský čtyřtakt. Stojí pod sto tisíc

Ovšem k Wankelu je připojen ještě kompaktní elektromotor o výkonu 40 kW (55 k) a točivém momentu masivních 100 Nm. Celkový výkon motorky Furion M1 je tak podle konstruktérů 132 kW (180 koní), točivý moment dosahuje maxima 205 Nm. O přenos síly na zadní kolo se stará klasický řetěz a šestistupňová převodovka.

Elektronickému mozku hybridního systému lze nastavit jízdní režim, v jakém se má pohybovat. Komfortní úsporný režim pak slibuje dojezd až 400 km na šestnáctilitrovou nádrž, tedy spotřebu jen 4 litry na 100 km. Motorka dokonce umí jezdit čistě na elektřinu. Li-ion akumulátory jsou pod sedadlem a zajímavé je, že i přes složitý hybridní systém se podařilo udržet suchou hmotnost stroje na 195 kg. Více se o projektu dozvíte na stránkách furion-motorcycles.com.

Valdemar (neregistrovaný)
Jako teoreticky je to zajímavé, prakticky to je zůstane ve fázi konceptu a prototypů. Nedává to logiku. Jak to může fungovat? Teda chápu, jak funguje Wankelův motor, ale v praxi to fakt smysl nedává. Motorka má mít prostě klasický osvědčený motor. Teda aspoň já jsem toho zastáncem. Pak si člověk může aspoň něco doma opravit a ne jenom lepit tankpady na nádrž od https://bucekmoto.cz/24551-tankpady-na-nadrz :) Tím se nechci samozřejmě nikoho dotknout, ale takoví ti frajeři, co si na motorce nic neopraví, to pro mě nejsou motorkáři. ;-)
  • Našli jste v článku chybu?