Lexus a Gran Turismo: Poznáte rozdíl mezi virtuálním a reálným světem?

20.02.2020
přidejte názor
Autor: Redakce
Prémiová japonská automobilka Lexus provedla netypický experiment. S využitím kupé LC 500 naaranžovala scény z počítačové hry Gran Turismo Sport v ulicích Londýna. Cílem bylo ukázat, jak je hranice mezi virtuálním a reálným světem mnohdy takřka neviditelná.

Gran Turismo jako jedna z nejslavnějších závodních her pro herní konzole PlayStation nabízí realistický model jízdy a dokonalé kopie automobilů a světa kolem nich.

Nejnovější verze nazvaná Gran Turismo Sport byla navíc rozšířena o režim Scapes, který umožňuje hráči vyzkoušet si roli sportovního fotografa. Díky němu lze vybrané auto umístit do jednoho z mnoha míst na světě a následně pořídit jeho realisticky vypadající fotografii.

Fotografem v Gran Turismo

V nabídce je velmi detailní nastavení – proporce a orientace hotové fotografie, expoziční doba i míra otevření clony virtuálního fotoaparátu. Ve hře najdeme řadu automobilů, včetně Lexus LC, slavného vlajkového vozu japonské značky. Britská pobočka Lexus se proto rozhodla uspořádat zajímavý experiment, tedy pokusit se převést do reálného světa záběry zachycené na konzoli.

Lexus pozval ke spolupráci automobilového fotografa Jaysona Fonga. První část projektu se zaměřila na výběr příslušných lokalit. Z řady míst dostupných ve Velké Británii padla volba na Londýn a jeho místa, která se od chvíle, kdy je tvůrci hry přenesli do virtuálního světa, změnila nejméně.

Potom Fong zapnul konzoli a ve vlastním obývacím pokoji pořídil virtuální snímky. „Jako fotograf motoristických sportů používám hru k tomu, abych důkladně prozkoumal  závodní dráhy, na kterých pak pracuji, jako jsou Goodwood nebo Brands Hatch. Zjišťuji, jak na nich pořízené fotografie mohou ve skutečnosti vypadat. Je to až děsivě přesné,“ říká. Hotové snímky si nahrál fotograf do chytrého telefonu a přesunul se do terénu.

Najdi pět rozdílů

Jayson Fong společně s podpůrným týmem odvezl Lexus LC 500 do centra Londýna, aby provedli stejné záběry v reálném světě. Prvním místem byla ulice Wellington Street. Záběr vznikl kolem 21. hodiny, aby co nejlépe zachycoval atmosféru osvětlených výloh obchodů, jež dýchá ze snímku vytvořeného v Gran Turismo Sport.

Fong stále porovnával s realitou vzorovou fotografii, kterou vytvořil na konzoli, a snažil se dosáhnout identického záběru. Nastavil i stejný čas expozice ve svém fotoaparátu, aby byly podmínky dokonale shodné.

Jiné snímky vznikaly časně, dokonce ve čtyři hodiny ráno, kdy byl pohyb v ulicích minimální. Problém však představovalo světlo, které se měnilo s postupujícím východem slunce a nutilo fotografa pracovat ve spěchu.

Posledním krokem byla postprodukce fotografií vytvořených v reálném světě. Změny se týkaly především odstranění poznávacích značek (ve hře je totiž kupé od Lexusu nemá) a drobné úpravy světla. Výsledky jsou překvapivě věrné a doslova k nerozeznání.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?