Kdyby se Land Rover účastnil ženevského autosalonu, patrně by tam jako jednu ze svých velkých novinek představil nové Discovery Sport. Jenže britská automobilka aktuálně řeší spoustu jiných problémů a nemá peněz na rozdávání, takže v Ženevě chyběla a Discovery Sport nové generace se představilo tak trochu nečekaně. Přestože novinka vypadá jako facelift, opravdu jde o novou generaci. Kvůli potřebě instalovat elektrifikované pohony Land Rover i zde použil novou platformu PTA.
Stejný technický základ už dostal před časem nový Evoque, takže platí, že Discovery Sport druhé generace je v zásadě sedmimístné provedení nejmenšího modelu řady Range Rover. Jak už jste si patrně všimli, design se příliš nezměnil, což ale u Land Roveru není nic až tak překvapivého (Evoque také zůstal na pohled téměř stejný). Stejně tak byl zachován rozvor náprav 2741 mm a šířka (2173 mm se zrcátky). Novinka je o 2 mm kratší a o 3 mm vyšší. Nová platforma kromě jiného přinesla zvýšení tuhosti karoserie o 13 %.
V interiéru už se nová generace liší víc. Před řidičem je digitální přístrojový štít (12,3"), uprostřed palubní desky najdete další displej o velikosti 10,25". Samozřejmostí je možnost používat Apple Carplay a Android Auto, nechybí digitální vnitřní zpětné zrcátko, řada USB vstupů pro dobíjení telefonů a tak dále. Land Rover slibuje nová komfortnější sedadla ve všech řadách, stejně jako lepší a kvalitnější materiály nebo více odkládacích přihrádek.
Prostřední řada nabízí trojici posuvných sedadel dělených v poměru 40/20/40. Další dvě sedadla mohou být ve třetí řadě. Zavazadlový prostor byl zvětšen o pět procent (+48 l), po sklopení zadních dvou řad dostanete objem 1794 l. Land Rover uvádí, že v Discovery Sport máte k dispozici až 24 různých uspořádání interiéru.
Nové Discovery Sport sází ve velké míře na elektrifikované motory. Naprostou většinu nabídky představují mild-hybridní dvoulitry dostupné jak v zážehovém, tak v naftovém provedení. Jedinou výjimkou je základní diesel D150 s pohonem přední nápravy a s manuální převodovkou, což je stále „obyčejný“ diesel naladěný na 110 kW (150 k). Všechny ostatní verze, a to včetně nejslabšího dieselu s automatem, už si pomáhají menším elektromotorem. Zájemci o vznětový agregát mohou sáhnout kromě výkonu 110 kW (150 k) také po variantách D180 MHEV (132 kW/180 k) a D240 MHEV (177 kW/240 k).
Benzinové dvoulitry startují u motorizace P200 MHEV (147 kW/200 k), silnější alternativou je P250 MHEV (184 kW/249 k). Poslední jmenovaná varianta představuje také to nejrychlejší, co bude k dispozici. Akceleraci na 100 km/h zvládne za 7,6 s a nejvíce jede 225 km/h. Tisková zpráva pak zmiňuje také zážehové tříválce, ty ale mezi dostupnými motory aktuálně nenajdete. Zážehový tříválec ovšem bude základem chystanou plug-in hybridní variantu, která dorazí do nabídky před koncem letošního roku. Podrobnosti o této verzi ale automobilka zatím nezveřejnila.
Nové Discovery Sport nabídne také spoustu asistenčních systémů včetně asistentu couvání s přívěsem nebo „průhledné kapoty“, kterou už automobilka prezentovala u Range Roveru Evoque druhé generace. Patřičný komfort mají zajistit hydraulické dorazy na přední nápravě a adaptivní tlumiče. Nezapomíná se ani na schopnosti v terénu, takže chybět nemůže systém Terrain Response. Verze s pohonem všech kol (což jsou kromě základního dieselu všechny motorizace) využijí systém, který při ustálené jízdě odpojí spojovací hřídel vedoucí od motoru k zadnímu diferenciálu. Tím se snižují jízdní odpory a zlepšuje spotřeba. K dispozici bude také Active Driveline nahrazující zadní diferenciál aktivními spojkami.
Land Rover Discovery Sport nové generace vstupuje do prodeje dnešním dnem. Základní cena na českém trhu činí 968 513 Kč.