Do dvou let bychom se měli dočkat prototypu na silnice zaměřeného elektrického crossoveru od automobilky Land Rover, který dostal pracovní označení Road Rover – stejně jako prapůvodní návrhy nového modelu, ze kterých později vznikl luxusní off-road Range Rover. Pro automobilku to bude vstup do zcela nového segmentu.
Takhle vypadal druhý návrh vozu Road Rover z roku 1957. Šlo především o zkoušku řešení vnitřního prostoru
Některé návrhy karoserie přibližovaly budoucí vůz běžným autům. Automobilka ale tento koncept dále nerozvíjelaOhledně techniky ještě nic nevíme, vývoj přeci jen probíhá v tajnosti. Předpokládáme ale, že Land Rover využije platformy a systémy pohonu společné s Jaguarem, který také s elektrickými auty počítá a pracuje na nich. Nový model „Road Rover“ cílí především na trhy v Kalifornii a Číně, připomíná britský Autocar.
Doporučujeme: Range Rover Velar nadchne už svým vzhledem. Ale tím to nekončí [první dojmy a velká galerie]
Co vlastně tento Road Rover bude? Podle Autocaru se má jednat o jakýsi mix Mercedesu třídy S s aspoň nějakými terénními vlastnostmi. Nebude ani tak vysoký jako nový Range Rover Velar, takže spíše čekejme něco ve stylu shooting-brake s prvky „Allroadu“. Elektrický pohon poskytne nové možnosti návrhu podvozku a interiéru, neboť nebude potřeba nikam schovávat centrální hřídel a rozvodovku.
Tento návrh modelu Road Rover vznikal v roce 1966 a šlo jen o hrubý nástřel toho, jak bude karoserie proporcionálně rozvržena
Design prototypu se ale vedení tak líbil, že na něm museli designéři pracovat dál. A tak byla cesta k prvnímu Range Roveru vydlážděnáOznačení Road Rover se objevilo už minulosti. Jednalo se vlastně o projekt pohodlnějšího rodinného vozu, který by nebyl tak utilitární jako původní Land Rover (dodnes přeživší jako Defender). Z projektu Road Rover postupem času vznikl právě Range Rover, jehož prototyp byl pak označen jako Velar. A zbytek je už historie.