Když se na trhu ojetin objeví auto, které má za sebou slavnou historii (například s ním jezdila nějaká celebrita nebo vyhrálo Le Mans, případně kombinace obojího), cena vždycky vylétne do neskutečných výšin. Tohle závodní Porsche 962 z roku 1986 ale moc slavnou historii nemá. I proto je cenovka velice výhodná. Aukční dům JamesEdition ji stanovil na 1 250 000 dolarů (asi 29 milionů korun). Když se na prodej objeví nějaké slavnější Porsche 962, pohybuje se cena spíše kolem dvou milionů dolarů.
Auto bylo v roce 1986 a vychází z návrhu monokoku FABCAR, který byl pevnější než původní trubkový rám od Porsche. Automobilka pak výrobu amerických speciálů IMSA přenesla právě na společnost FABCAR, která měla na starosti výrobu i tohoto prodávaného kusu.
Vůz má výrobní kód HR3 a týmu Hotchkis Racing byl dodán v červneci 1986 před závodem na 500 mil ve Watkins Glen v barvách sponzora Wynn's Engine Oil. Jenže už v roce 1987 měl nešťastnou bouračku. Na závodní dráhu se vrátil až v roce 1989. Do závodů se auto vrátilo naplno v roce 1990 s restriktorem sání na motoru kvůli pravidlům. O rok později dojelo celkově třetí při čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně.
Doporučujeme: Pět zajímavých a dostupných ojetin, které už nebudou ztrácet na ceně
Pak šlo na odpočinek, ale v roce 1997 se opět objevilo na dráze při závodech historiků, v roce 2009 si pak dojelo pro vítězství v kategorii GTP v Monterey, to zopakovalo i v roce 2016. Auto je stále plně schopné závodit a pořád patří původnímu prvnímu majiteli. Již několikrát prošlo kompletní generálkou motoru a naposledy celkovou renovací.
Ačkoli původně měl závodní speciál Porsche 962 IMSA plochý šestiválec 2,8 l s turbem KKK, dnes má prodávané auto motor přestavěný podle specifikace Porsche GT1. Objem činí 3,2 l, nové je elektronické vstřikování Bosch, hlava motoru i jeho vnitřnosti. Motor dosahuje výkonu přibližně 750 koní a majitel tvrdí, že je to nejrychlejší auto ve své třídě. Tak co? Líbila by se vám takováto okruhová hračka na víkendy? Odkaz na inzerát máte zde.