Vlákno názorů k článku Kubera má pravdu, když označuje elektroauta za slepou cestu. A zároveň se mýlí od Milano - Podívejte se na vědeckou studii elektromobility od expertů...

Milano (neregistrovaný)
Podívejte se na vědeckou studii elektromobility od expertů z ČVUT zveřejněné v čísle 11/2019 v měsíčníku Stavebnictví (registrace je na webu zdarma). Podle analýzy je to zcela absurdní projekt ve všech směrech. Podstatou problému je znečištění velkých měst. Tak proč Praha/ČR vláda není s to dokončit vnitřní a vnější okruh a eliminovat průjezd 70.000 automobilů denně kolem Národního muzea? Proč neudělat ve velkých městech hromadnou dopravu třeba zdarma a neuzavřít jejich centra pro dopravu (klidně i s mýtem) s výjimkou nízko- a bezemisních obslužných a zásobovacích aut? Z celkového prodeje nových aut v ČR připadá jen 60.000 na fyzické osoby, zato se zobchoduje 765.000 ojetin. Potenciál prodeje elektromobilů v současném stavu jejich vývoje je mizivý. Ale automobilový průmysl je nevýnosnější složkou ekonomiky ČR a může být elektromobilitou skutečně zdevastován s možnými zdrcujícími dopady na ekonomicko-politický a společenský vývoj. Podle nejčernějšího scénáře auditorské firmy Deloitte může ČR přijít o 1,4 milionu pracovních míst. A to je trochu jiná debata než o tom, kolik stojí 1 km elektrovozu, mj. s očekávaným prudkým růstem ceny elektřiny.
ZocelenýDrápalík (neregistrovaný)
Skutečnost je přesně opačná. Automobilový průmysl ČR bude zdevastován, jestliže zaspí nevyhnutelný nástup elektromobility. Protože nástup elektromobility není výmysl eurobyrokratů, jak to pochopili lidé bez rozhledu, ale světový trend, který dokonce mimo EU jede daleko rychleji. Nejvíc v Číně, kde se výrábí více e-mobilů než v EU a USA dohromady, pak v USA a daleko za nimi je Evropa. Ano, pár výrobců díky elektromobilitě skončí. Ale ignorovat technologický pokrok a vyrábět stále staré spalováky by znamenalo konec evropského autoprůmyslu jako celku.