Vlákno názorů k článku Kubera má pravdu, když označuje elektroauta za slepou cestu. A zároveň se mýlí od Zdenek - Jde vyrobcum aut a politikum skutecne o ekologii...
Zdenek
(neregistrovaný)
3. 1. 2020 13:12
Jde vyrobcum aut a politikum skutecne o ekologii cestou elektromobility? Podivejte se na strukturu uzivatelu, kterym by nevadil zasadni nedostatek, maly najezd. Jsou to ti, kteří dojizdi do práce z vesnic do firem v okresních a krajských mestech nebo do prumyslovych arealu.Z duvodu nevyhodnosti verejne dopravy vyuzivaji auta tak aby se dojizdeni vyplatilo - starsi auto s minimálními provozními naklady.Denni najezd mají cca do 50km a bydli v rodinných domcích kde nebude problém e-mobil nabijet.Problem bude jedine v tom, co se vyrabi a za co se prodava. Nechapu co je drahého na zarizeni které davno pouzivane, elektromotor, menic, ridici jednotka.Obejdu se bez vyrazne slozitejsiho(a tudíž dražšího spalovaku),ridici jednotka je jednodussi,neni potřeba slozita převodovka a pripadne ani diferencial .Staci zakladni vybava .Dojezd cca 150km. Chybi orientace na bezneho masového uzivatele , místo toho se vyrabi "luxusni verze".Dotaci tech, kteří kupuji luxusni vozidla stat okrada všechny ostatní.Pokud chteji velka města elektromobilitu, at ji podporuji ze svého rozpoctu, jejich obyvatele muzou používat mestkou dopravu a navíc dobijeni na sídlištních parkovištích je zatím nerealne.Odhaduji, ze pokud se cena takového vozitka nedostane pod nejakych 150 000 tak se elktromobilita nerozhýbe.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Patrik
(neregistrovaný)
3. 1. 2020 16:07
Popsal jste to přesně. Bydlíme na vesnici, dojezd do práce, na nákup max. 30km. Auto s dojezdem kolem 200km, bude stačit i na nějaký ten výlet. Dobíjení u domu není problém, ale sídliště na tom budou asi hůř. Jen při dnešních cenách elektroaut, je to nereálné i vzhledem k mzdám. Proto každý drží své TDi na výlety, MPI kolem komína. Málokdo má na nové auto, natož na E-Golfa za milion. Takový Renault City K Ze, který se má v Evropě prodávat pod značkou Dacie, za nějakých 380 000 Kč, ale může být první vlaštovkou.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Vlastimil
(neregistrovaný)
4. 1. 2020 11:18
Máte pravdu, takhle podle vašeho popisu elektroauto může stát polovinu dnešních cen. Zapomněl jste totiž na baterii. Jinak nemám dojem, že by se výrobci nesnažili vyrábět malá a levná elektroauta. Prostě bez dotace to levněji nejde.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Zdenek
(neregistrovaný)
4. 1. 2020 13:39
https://www.elblesk.cz/p/elektroctyrkolka-city-s/
tohle se uz docela priblizuje
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat