Americká organizace Reputation Institute před časem zveřejnila výsledky dalšího zajímavého průzkumu. Ten hledal nejdůvěryhodnější automobilovou značku. Pokud byste za vítěze tipovali třeba domácí GM nebo prestižní evropský Mercedes, pak byste se hodně spletli. Titul nejdůvěryhodnější automobilové značky pro rok 2018 si odnesla automobilka Subaru.
Protože průzkum probíhal na americkém trhu, nesmíme zapomenout, že některé u nás známé automobilky v žebříčku chybějí, protože v Americe vůbec nepůsobí. Přesto jde o zajímavou záležitost. Průzkum pracuje s celkově 1785 individuálními hodnoceními a podle Reputation Institute nejsou výsledky úplně překvapivé. Subaru totiž v Americe už osmým rokem v řadě eviduje růst prodejů, respektive své prodeje na místním trhu za posledních pět let zdvojnásobilo.
Dobrou reputaci mají podle tohoto průzkumu i další japonské značky. Druhá skončila Honda, čtvrtá je Toyota, Nissan obsadil páté místo a Mazda je osmá. Kompletní žebříček čítající celkem sedmnáct značek najdete níže.
Je samozřejmé, že v Evropě by podobný žebříček vypadal jinak. Ostatně to dokazuje i česká anketa hledající nejdůvěryhodnější značku z českého trhu. Zde pro rok 2018 v kategorii osobních automobilů vyhrála Škoda a mezi lehkými dodávkami do 3,5 tuny zvítězil Volkswagen.
Nejdůvěryhodnější automobilové značky na americkém trhu:
1. Subaru
2. Honda
3. BMW Group
4. Toyota
5. Nissan
6. PSA
7. Ford
8. Mazda
9. Tesla
10. General Motors
11. Hyundai
12. Groupe Renault
13. Mitsubishi
14. Fiat Chrysler
15. Volkswagen
16. Daimler AG
17. Kia Motors