JeCh (neregistrovaný)
Bavíme se o autech nebo motorech? Jedničková oktávka má sice nesmrtelný 1.9TDI od Audi, ale v dnešní době je už polovina těch aut rozpadlá rzí. Motor tedy vydrží, ale auto ne. Stejně dopadla moje Mazda 626 nebo předchozí Opel Ascona 1.8i. Obě auta šla do šrotu z bezvadně fungujícím motorem, ale prorezivělou a za rozumný peníz neopravitelnou karoserií. Zatímco většina motorových závad se dá velmi levně opravit, obzvlášť u aut, kterých jsou plné vrakárny, karoserie je problém. Článek se tedy úplně minul s titulkem a pokud měl být o spolehlivosti motorů, je poměrně zbytečné zmiňovat konkrétní modely aut. Nebo je 1.9TDI v Superbu méně spolehlivý než v Oktávce? Asi těžko... Závěrečný štěk o drahém servisování je už úplný nesmysl. Ještě by to možní znělo rozumně u prémiovějších značek (Mercedes, Audi, BMW), i když ani tam nejsou servisní náklady extrémně vysoké. Ale opravdu je někdo soudný schopný tvrdit, že servisovat Citroen C5 je výrazně dražší než VW Passat, Škodu Superb, Opel Insignia, Ford Mondeo, Toyotu Avensis, Mazdu 6 nebo libovolné jiné srovnatelné auto? Jen tak namátkově, kolik stojí takový běžný náhradní díl od stejného výrobce pro VW a PSA: https://www.autodily-pema.cz/autodily/vw/passat-2005/2.0-tdi-16v-103kw/spojka-prislusenstvi/spojka-sada?productId=215810 https://www.autodily-pema.cz/autodily/peugeot/307-sw/2.0-hdi-135-100kw/spojka-prislusenstvi/spojka-sada?productId=70678
Hektor (neregistrovaný)
Fiesta?:))))vtip ne?to bývavalo.nevim kde berou ty články ale v Německu a Rakousku jezdí ve fieste nebo fabii jen socky a důchodci.