Obdobná situace nastala na severu Čech, kde je přes hranici v Polsku uhelný důl. Mladá dvojice si tam v obci Uhelná koupila dům a pak si stěžovali, žalovali atd., že se tam těží uhlí...
Pokud místo znáte, víte, že je okolo stará zástavba, je to zbytek vesnice Souš, která existuje od 15. století.Pouze na jednom místě je výstavba z 90. let. Ale proč by ne? Za komančů tam postavili autodrom s tím, že tam bude pár závodů do roka. Jasné je to z kolaudačního rozhodnutí, 218 hodin ročně.To nyní projezdí za necelý měsíc!!! A především, manželé, kteří se soudí, zastupují stovky obyvatel z okolí autodromu, protože u nás nelze podat hromadnou žalobu.
Majitel autodromu Zajíček ale řekl jenom to, co se mu z kolaudace hodilo. Nedodal že: Před realizací stavby autodromu byl zpracován Odborný posudek vlivu hluku branně sportovního areálu – autodráha na okolní zástavbu, přičemž z dodaných podkladů bylo patrno, že roční využití autodráhy bude 218 hodin, z toho 80 hodin pro závody a tréninky před závody a zbytek pro tréninky 4 vozů v rozpětí 6 – 30 hodin měsíčně. Při schvalování autodromu byl zkoumán vliv hluku na okolní zástavbu a počítalo se s tímto maximálním využitím co do počtu hodin. Současná intenzita využití autodromu je nesrovnatelně vyšší, a to zejména po změně majitele autodromu v roce 2014.Příslušný stavební úřad vydal územní rozhodnutí o umístění stavby „Branně-sportovní areál – autodráha s tím, že musí být dodržen závodní posudek okresního hygienika, který svůj souhlas se stavbou podmínil předložením hlukové studie. Ta byla zpracována a plyne z ní, že využití dráhy má být maximálně 218 hodin ročně. Zpracovatelé měli k dispozici roční termínový kalendář závodů a tréninků AMK Svazarm, obsahující osm závodů, z toho čtyři výhledově zvažované na další roky, v rozsahu přibližně 80 hodin provozu, a 35 tréninků v délce 3 až 5 hodin. Se závody motocyklů se v té době vůbec neuvažovalo, neboť dráha pro ně nebyla vybavena.
Článek je napsán účelově a obsahuje nesmysly. Policejní výcvik a výcvik běžných řidičů zcela jistě nebude okolí obtěžovat hlukem. Intenzita hluku klesá 8 dB na dvojnásobek vzdálenosti. Limit hlučnosti pro běžná auta je 80 dB, takže už ve vzdálenosti 32m je hlučnost pod 50 dB. Současné vozy formule 1 produkují 95 dB. Limit hluku u závodů formule 1 bude splněn ve vzdálenosti 128m. Jediné vysvětlení problému tak je, že na okruhu jezdí vozy, které produkují hluk 130 dB a více. Což je mimojiné intenzita, která může trvale poškodit sluch. Stačilo by omezit přítomnost nadměrně hlučných vozů a je po problému.
Obdobná situace nastala na severu Čech, kde je přes hranici v Polsku uhelný důl. Mladá dvojice si tam v obci Uhelná koupila dům a pak si stěžovali, žalovali atd., že se tam těží uhlí...
Pokud místo znáte, víte, že je okolo stará zástavba, je to zbytek vesnice Souš, která existuje od 15. století.Pouze na jednom místě je výstavba z 90. let. Ale proč by ne? Za komančů tam postavili autodrom s tím, že tam bude pár závodů do roka. Jasné je to z kolaudačního rozhodnutí, 218 hodin ročně.To nyní projezdí za necelý měsíc!!! A především, manželé, kteří se soudí, zastupují stovky obyvatel z okolí autodromu, protože u nás nelze podat hromadnou žalobu.
Majitel autodromu Zajíček ale řekl jenom to, co se mu z kolaudace hodilo. Nedodal že: Před realizací stavby autodromu byl zpracován Odborný posudek vlivu hluku branně sportovního areálu – autodráha na okolní zástavbu, přičemž z dodaných podkladů bylo patrno, že roční využití autodráhy bude 218 hodin, z toho 80 hodin pro závody a tréninky před závody a zbytek pro tréninky 4 vozů v rozpětí 6 – 30 hodin měsíčně. Při schvalování autodromu byl zkoumán vliv hluku na okolní zástavbu a počítalo se s tímto maximálním využitím co do počtu hodin. Současná intenzita využití autodromu je nesrovnatelně vyšší, a to zejména po změně majitele autodromu v roce 2014.Příslušný stavební úřad vydal územní rozhodnutí o umístění stavby „Branně-sportovní areál – autodráha s tím, že musí být dodržen závodní posudek okresního hygienika, který svůj souhlas se stavbou podmínil předložením hlukové studie. Ta byla zpracována a plyne z ní, že využití dráhy má být maximálně 218 hodin ročně. Zpracovatelé měli k dispozici roční termínový kalendář závodů a tréninků AMK Svazarm, obsahující osm závodů, z toho čtyři výhledově zvažované na další roky, v rozsahu přibližně 80 hodin provozu, a 35 tréninků v délce 3 až 5 hodin. Se závody motocyklů se v té době vůbec neuvažovalo, neboť dráha pro ně nebyla vybavena.
25. 4. 2025, 13:07 editováno autorem komentáře
Článek je napsán účelově a obsahuje nesmysly. Policejní výcvik a výcvik běžných řidičů zcela jistě nebude okolí obtěžovat hlukem. Intenzita hluku klesá 8 dB na dvojnásobek vzdálenosti. Limit hlučnosti pro běžná auta je 80 dB, takže už ve vzdálenosti 32m je hlučnost pod 50 dB. Současné vozy formule 1 produkují 95 dB. Limit hluku u závodů formule 1 bude splněn ve vzdálenosti 128m. Jediné vysvětlení problému tak je, že na okruhu jezdí vozy, které produkují hluk 130 dB a více. Což je mimojiné intenzita, která může trvale poškodit sluch. Stačilo by omezit přítomnost nadměrně hlučných vozů a je po problému.