Obdobná situace nastala na severu Čech, kde je přes hranici v Polsku uhelný důl. Mladá dvojice si tam v obci Uhelná koupila dům a pak si stěžovali, žalovali atd., že se tam těží uhlí...
Majitel autodromu Zajíček ale řekl jenom to, co se mu z kolaudace hodilo. Nedodal že: Před realizací stavby autodromu byl zpracován Odborný posudek vlivu hluku branně sportovního areálu – autodráha na okolní zástavbu, přičemž z dodaných podkladů bylo patrno, že roční využití autodráhy bude 218 hodin, z toho 80 hodin pro závody a tréninky před závody a zbytek pro tréninky 4 vozů v rozpětí 6 – 30 hodin měsíčně. Při schvalování autodromu byl zkoumán vliv hluku na okolní zástavbu a počítalo se s tímto maximálním využitím co do počtu hodin. Současná intenzita využití autodromu je nesrovnatelně vyšší, a to zejména po změně majitele autodromu v roce 2014.Příslušný stavební úřad vydal územní rozhodnutí o umístění stavby „Branně-sportovní areál – autodráha s tím, že musí být dodržen závodní posudek okresního hygienika, který svůj souhlas se stavbou podmínil předložením hlukové studie. Ta byla zpracována a plyne z ní, že využití dráhy má být maximálně 218 hodin ročně. Zpracovatelé měli k dispozici roční termínový kalendář závodů a tréninků AMK Svazarm, obsahující osm závodů, z toho čtyři výhledově zvažované na další roky, v rozsahu přibližně 80 hodin provozu, a 35 tréninků v délce 3 až 5 hodin. Se závody motocyklů se v té době vůbec neuvažovalo, neboť dráha pro ně nebyla vybavena.
Článek je napsán účelově a obsahuje nesmysly. Policejní výcvik a výcvik běžných řidičů zcela jistě nebude okolí obtěžovat hlukem. Intenzita hluku klesá 8 dB na dvojnásobek vzdálenosti. Limit hlučnosti pro běžná auta je 80 dB, takže už ve vzdálenosti 32m je hlučnost pod 50 dB. Současné vozy formule 1 produkují 95 dB. Limit hluku u závodů formule 1 bude splněn ve vzdálenosti 128m. Jediné vysvětlení problému tak je, že na okruhu jezdí vozy, které produkují hluk 130 dB a více. Což je mimojiné intenzita, která může trvale poškodit sluch. Stačilo by omezit přítomnost nadměrně hlučných vozů a je po problému.
Obdobná situace nastala na severu Čech, kde je přes hranici v Polsku uhelný důl. Mladá dvojice si tam v obci Uhelná koupila dům a pak si stěžovali, žalovali atd., že se tam těží uhlí...
Majitel autodromu Zajíček ale řekl jenom to, co se mu z kolaudace hodilo. Nedodal že: Před realizací stavby autodromu byl zpracován Odborný posudek vlivu hluku branně sportovního areálu – autodráha na okolní zástavbu, přičemž z dodaných podkladů bylo patrno, že roční využití autodráhy bude 218 hodin, z toho 80 hodin pro závody a tréninky před závody a zbytek pro tréninky 4 vozů v rozpětí 6 – 30 hodin měsíčně. Při schvalování autodromu byl zkoumán vliv hluku na okolní zástavbu a počítalo se s tímto maximálním využitím co do počtu hodin. Současná intenzita využití autodromu je nesrovnatelně vyšší, a to zejména po změně majitele autodromu v roce 2014.Příslušný stavební úřad vydal územní rozhodnutí o umístění stavby „Branně-sportovní areál – autodráha s tím, že musí být dodržen závodní posudek okresního hygienika, který svůj souhlas se stavbou podmínil předložením hlukové studie. Ta byla zpracována a plyne z ní, že využití dráhy má být maximálně 218 hodin ročně. Zpracovatelé měli k dispozici roční termínový kalendář závodů a tréninků AMK Svazarm, obsahující osm závodů, z toho čtyři výhledově zvažované na další roky, v rozsahu přibližně 80 hodin provozu, a 35 tréninků v délce 3 až 5 hodin. Se závody motocyklů se v té době vůbec neuvažovalo, neboť dráha pro ně nebyla vybavena.
25. 4. 2025, 13:07 editováno autorem komentáře
Článek je napsán účelově a obsahuje nesmysly. Policejní výcvik a výcvik běžných řidičů zcela jistě nebude okolí obtěžovat hlukem. Intenzita hluku klesá 8 dB na dvojnásobek vzdálenosti. Limit hlučnosti pro běžná auta je 80 dB, takže už ve vzdálenosti 32m je hlučnost pod 50 dB. Současné vozy formule 1 produkují 95 dB. Limit hluku u závodů formule 1 bude splněn ve vzdálenosti 128m. Jediné vysvětlení problému tak je, že na okruhu jezdí vozy, které produkují hluk 130 dB a více. Což je mimojiné intenzita, která může trvale poškodit sluch. Stačilo by omezit přítomnost nadměrně hlučných vozů a je po problému.