Když Nissan před deseti let představil první generaci modelu Juke, způsobil tím poměrně velké pozdvižení. Nejenže se pustil do segmentu malých městských crossoverů, které byly v té době ještě nepříliš rozšířenou kategorií, jeho design byl tak nekonvenční a netradiční, že si hned zkraje vysloužil nálepku jakéhosi automobilového enfant terrible, kterému konvence nic neříkají. Juke si však dokázal získat obrovské množství příznivců. Na evropském trhu prodal Nissan za devět let výroby téměř milion kusů.
Přestože je novinka výrazně méně excentrická, pořád si zachovává nekonformitu předchozí generace. Oproti ní je nový Juke ve všech směrech větší, triumfuje pak především rozvorem, který s hodnotou 2636 mm (plus 106 mm) atakuje například i Škodu Kamiq (2651 mm). Navzdory mezigeneračnímu nárůstu a dodatečným výztuhám karoserie se hmotnost podle výbavy snížila až o 23 kilogramů.
Design exteriéru už není tak výrazným jako dříve, ale tuto změnu vynahrazuje interiér vozu, který je na úplně jiné úrovni. Kromě toho Nissan u nového Juke nabídne také volnost při individualizaci kabiny. K tomu mají mimo jiné složit také tři designové směry interiéru. Podobný přístup razí třeba BMW u i3. Možnosti přizpůsobit Juke vlastním přáním rozšiřuje nabídka jedenácti laků karoserie a kol s průměrem 16 až 19 palců.
Uvnitř najdete více prostoru pro všechny cestující, a také daleko praktičtěji řešené dokládací plochy. Velkým posunem je rovněž oblast zavazadlového prostoru, který nyní disponuje 422 litry, což představuje nárůst zhruba o 20 %.
Co se motorizací týče, Nissan se prozatím drží při zemi. Od podzimu, kdy se k zákazníkům dostanou první kusy, bude k dispozici jen jeden motoru. Tím je zážehový litrový tříválec s výkonem 86 kW (117 k) a točivým momentem 180 Nm (200 Nm s funkcí overboost), kombinovaný s manuální šestistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DCT. Litrový Juke není žádným sprinterem, na 100 km/h zrychlí z klidu 10,4, respektive 11,1 sekundy v případě DCT a maximální rychlosti činí 180 km/h.
Nový Juke se bude stále vyrábět ve Spojeném království, přesně řečeno v závodu v Sunderlandu. První zákazníci se dočkají v říjnu.