V automobilovém světě je běžné, že se při vývoji určitého modelu rozebírají za účelem srovnání ty nejlepší vozy dané kategorie. Jinými slovy se prostě opisuje. A dělají to všichni. Například Gordon Murray při navrhování legendárního McLarenu F1 čerpal z poznatků, které získal rozebráním jeho osobní Hondy NSX. Ta dodnes platí za jeden z nejlépe ovladatelných sportovních automobilů všech dob.
Nyní se podle vlastních slov dostal do podobné situace při vývoji svého nového hypersportovního automobilu s prozatímním označením T.50. Původně chtěl Murray T.50 porovnávat s McLarenem F1, za jehož volantem strávil téměř 50 tisíc kilometrů. Názor ale změnil poté, co mu doručili objednaný Alpine A110. Podle rozhovoru, který Murray poskytl webu CarThrottle, jsou kvality malého francouzského sportovního kupé naprosto ohromující.
„Alpine A110 jsem si koupil asi před rokem a tohle auto nabízí lepší rovnováhu mezi kvalitou jízdy a ovladatelností než cokoliv jiného, s čím jsem jel od doby Lotusu Evora, který byl před A110 na prvním místě mého žebříčku,“ řekl Murray. „Pokud tento automobil analyzujete – a my jsme to udělali, moje auto jsme na dva měsíce do šroubku rozebrali – nenajdete v něm žádné fígle. Prostě jen dobře zvládá základní principy sportovní jízdy.“ Těžko se nějakému autu může dostat většího uznání než slova chvály od muže, který postavil dost možná nejlepší sportovní vůz všech dob.
Murrayho Alpine A110 je už zase v celku. I nadále mu slouží společně s novým Suzuki Jimny jako auto na každodenní používání.