Pokud jste četli zprávu ohledně odmítnutí nástupce Hondy S2000, víte, že sportovním autům v této cenové a výkonnostní hladině pšenka nekvete. Fanoušci snad ale mohou aspoň doufat v nějaké pokračování Nissanu 370Z. Philippe Klein z oddělení plánování produktů automobilky Nissan totiž pro Automotive News řekl, že model Z je nedílnou součástí strategie značky a jen tak skončit nemůže.
Připomněl, co už víme dávno. Tedy, že tento segment prochází velice těžkým obdobím. Na jedné straně mu konkurují stylové crossovery a SUV a na druhé moderní ostré hatchbacky. Přesto Nissan s modelem Z počítá, ale s nástupcem je to složité, protože vývoj nového modelu nevypadá příliš rentabilně. Nissan se bojí nízkých prodejů.
Před rokem se zdálo, že by nástupce mohl žít díky platformě od Infiniti, ale jen na samotné platformě model nestojí. Pak v srpnu dostal Nissan 370Z drobný facelift a pokračoval dál. Na trhu je už od roku 2009, což je opravdu dlouho. Přesluhuje a vlastně už je na trhu o rok déle, než jaký je obvyklý životní cyklus modelů. A teď prý přijde ještě jeden facelift.
Doporučujeme: BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman – Juniorská extraliga
Je to ale nejjednodušší cesta, jak model 370Z udržet naživu. Philippe Klein nechtěl specifikovat, v čem se model změní, ale očekávejme drobnou úpravu designu, modernizaci interiéru a možná i nový motor a převodovku. Problémem jsou právě nové regulace, které vyžadují vyšší pasivní bezpečnost a nižší emise. A to jde mnohdy proti konceptu lehkého sporťáku s ostře reagujícím motorem.
Nissan tak koncept sportovního vozu Z nezavrhuje, ale hledá cesty, jak z něj udělat neztrátový projekt a jak najít nové zákazníky. Nicméně oznámení faceliftu dává současnému modelu 370Z ještě nějaké dva nebo tři roky na trhu. Nissan aktuálně prodává 370Z na našem trhu za akční cenu 860 000 Kč. To je za klasický sporťák s pohonem zadních kol velice lákavá nabídka. Nejblíž je asi BMW M240i (od 1 246 700 Kč) nebo Ford Mustang (1 135 000 Kč za čtyřválec 2.3 EcoBoost).