Dacia byla svého času výrobcem aut s recyklovanou technikou Renaultu. Mělo to své zásadní výhody. Tato technika byla levná a byla léty prověřená. Jenže dnes už se situace změnila tak moc, že nejen že Dacia používá soudobou techniku mateřské automobilky, ale teď dokonce její vůz dostane nový motor jako vůbec první.
Video: Dacia Bigster na oficiálním videu
Konkrétně jde o vlajkovou loď automobilky, která se představila před pár dny. Model Bigster, který se zařadí nad Duster, dostane hybridní ústrojí označené jako Hybrid 155. V principu bude fungovat stejně jako u hybridního Dusteru nebo Joggeru, ale má vyšší výkon a jeho základem je zcela nový spalovací motor.
Koně pod kapotou doslova
Motor vyvinula společnost Horse, kterou před časem založil Renault ve spolupráci s Geely za v dnešní době snad až nevídaným účelem a tím je vývoj spalovacích motorů. Nový agregát bude Horse ve svém španělském závodě také vyrábět.
Jde o zážehový čtyřválec o objemu 1,8 litru. Jogger, Duster a řada hybridních Renaultů využívá u hybridního ústrojí jako základ šestnáctistovku. Motor má 109 koní a spolupracuje s dvojicí elektromotorů. Systémový výkon je 155 koní.
Opět jde o řešení s převodovkou kombinující 4 stupně pro spalovací jednotku a dva pro hnací elektromotor. Oproti Dusteru ale bude mít Bigster také nepatrně větší baterii s kapacitou 1,4 kWh.
Nový hybrid určený pro Bigster má být navzdory svému vyššímu výkonu o 6 % úspornější, což je dáno právě i přítomností nové spalovací jednotky.
Zdroj: Horse