Koncept Volkswagen I.D. Vizzion je elektrický nástupce Phaetonu

19.02.2018
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Volkswagen představí v Ženevě koncept luxusního elektromobilu

  • Slibuje dojezd 665 km díky obřím 111kWh akumulátorům

  • I.D. Vizzion má výkon 306 koní a rozjede se na 180 km/h

  • Koncept také podporuje plně autonomní řízení

Když se chýlila ke konci výroba luxusního sedanu Volkswagen Phaeton, automobilka tvrdila, že nástupce bude plně elektrický. Nyní si ho můžeme prohlédnout na první upoutávce, premiéru si odbude za pár týdnů na autosalonu v Ženevě. Prozatím se jedná o koncept. Automobilka ho pojmenovala I.D. Vizzion. Vedle velkého dojezdu se máme těšit i na plně autonomní řízení.

Volkswagen ID Vizzion (2) V Ženevě se představí tento koncept luxusního elektromobilu Volkswagen. Je to slibovaný elektrický nástupce Phaetonu a především soupeř pro Teslu Model S. Na jedno nabití údajně ujede až 665 km

Sériová výroba by se měla rozběhnou někdy po roce 2020 a není žádným tajemstvím, že v plánu automobilky je vyrábět 20 plně elektrických modelů nejpozději v roce 2025. S vývojem má pomoci společné úsilí všech koncernových automobilek. Ruku k dílu přiloží hlavně Porsche a Audi.

Volkswagen bude mít několik platforem pro plně elektrická auta a ještě není zcela jisté, zda luxusní elektromobil založený na konceptu I.D. Vizzion dostane vlastní platformu, nebo bude použita jedna z platforem plánovaných velkých elektromobilů Porsche a Audi. Délka konceptu je 5,11 metru a není bez zajímavosti, že plánované elektromobily Audi, Porsche a Bentley budou podobně velké. Sdílení platformy a dílů je tak když ne stoprocentně jisté, tak aspoň ekonomicky logické.

Doporučujeme: Nová generace akumulátorů slibuje třikrát delší dojezd a rychlejší nabíjení

O pohon konceptu Volkswagen I.D. Vizzion se stará soustava dvou elektromotorů o celkovém výkonu 225 kW (306 koní), které čerpají energii z obřího akumulátoru o kapacitě 111 kWh. Volkswagen uvádí, že dojezd elektromobilu je až 665 km při chytrém využívání účinné rekuperace. Z toho by vycházela spotřeba 16,9 kWh na 100 km, což je možná trochu optimistický údaj na tak velké auto v reálném provozu, ale i když vezmeme v úvahu naše zkušenosti z běžného provozu, mělo by to na více než 500 km dojezdu stačit.

Nicméně bez rychlonabíječky se asi takové auto neobejde. Z běžné domácí zásuvky (230 V a 16 A) totiž dostanete nejvýše 3,68 kW za hodinu, takže nabíjení na plnou kapacitu by vám klidně mohlo zabrat až 30 hodin.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?