-
Koncept FUTURE TYPE ukazuje, jak bude podle automobilky Jaguar vypadat sdílený vůz schopný autonomního řízení.
-
Zcela autonomní, ale stále s možností manuálního řízení.
-
V budoucím světě sdílené mobility byste mohli vlastnit pouze volant, nikoliv samotný automobil.
-
Jaguar Land Rover zkoumá budoucnost konceptem Sayer - konektivním, inteligentním a odnímatelným volantem, se kterým můžete mluvit.
-
FUTURE-TYPE nabízí buď autonomní, nebo asistované řízení, protože si stále budete chtít užívat jízdu s manuálním ovládáním vozu
-
Pokročilé technologie přispějí k bezpečnější jízdě s lidmi za volantem.
-
Inovativní úzká karoserie s uspořádáním sedadel 2+1 usnadní parkování i jízdu městem.
-
Pro maximální využití sociálních vazeb nabízených autonomním řízením dostal FUTURE-TYPE sedadla otočená proti sobě.
Jaguar FUTURE-TYPE je koncept prémiového sdíleného automobilu, který byl vyvinut tak, aby naplnil potřeby mobility budoucích generací. Jaguar FUTURE-TYPE je koncept plně autonomního vozu, který demonstruje možnou podobu mobility ve světě. V tom si zákazníci značky Jaguar mohou v případě potřeby přivolat plně nabitý FUTURE-TYPE. Tato studie nabízí pohled do budoucnosti. Jde o vůz pro svět autonomní, propojené, elektrické a sdílené mobility (ACES).
Srdcem nové studie je světově první inteligentní konektivní volant. Tento volant bude žít u vás doma a stane se vaším důvěrným společníkem. Sayer, byl jedním z designérů modelu E-TYPE, po kterém byl pojmenován vůbec první hlasově ovládaný volant s umělou inteligencí schopný splnit stovky různých úkolů. Může přivolat váš automobil, přehrát hudbu, rezervovat stůl nebo dokonce ví, co přesně máte v ledničce. Sayer představuje členství v klubu. V klubu nabízejícím buď přímé vlastnictví automobilu, nebo jeho sdílení s ostatními členy komunity. Vy tím pádem potřebujete vlastnit pouze volant, nikoliv vůz samotný.
Potřebujete být na schůzce vzdálené dvě hodiny od vašeho domu zítra v osm hodin ráno? Jednoduše to Sayeru řekněte z pohodlí obývacího pokoje a on zařídí váš budíček, autonomní přistavení vozu ve správný čas před vaše dveře a dokonce vám poradí, která část cesty je pro řidiče atraktivní, abyste si mohli ve správný čas a na správném místě manuální řízení užít.
Sayer je základem pokročilého systému HMI, který poskytuje dokonalou konektivitu během celé vaší cesty - nebo také ne, pokud chcete být sami a chcete se soustředit na adrenalin z řízení. Uživatelé mohou volit různé informace z různých okruhů lidí svého okolí a zobrazovat je skrz tento systém. Zvolte si domov, rodinu, přátele nebo práci. Zjistěte, co se kde děje a zůstaňte ve spojení se všemi součástmi svého života. Vybírejte různé skupiny po jedné, všechny najednou, nebo nic.
„FUTURE-TYPE ukazuje budoucí potenciál řízení a vlastnictví automobilu. Je to část naší vize, jak by mohla být luxusní značka atraktivní v digitální a více autonomní době,“ řekl Ian Callum, Director of Jaguar Design.
„Naše studie FUTURE-TYPE je pokročilý výzkumný projekt, který ukazuje, jak bychom mohli zajistit, aby vozy Jaguar umožňující autonomní řízení oslovily zákazníky v roce 2040 a později. Ať už jde o dojíždění do práce, autonomní vyzvedávání dětí ze školy, nebo víkendové užívání si manuálního řízení na okresních silnicích, pokud lidé budou mít možnost využít sdílené automobily pohybující se po městských ulicích, potřebujeme, aby náš non-stop servis byl ve srovnání s konkurencí pro zákazníky atraktivnější.“
V propojeném světě zítřka by mohla být pro zákazníky připravena flotila plně dobytých vozů Jaguar FUTURE-TYPE. Pokud vezete děti do školy a potřebujete pouze dvě sedadla, můžete otočit sedadla FUTURE-TYPU proti sobě a povídat si tváří v tvář, zatímco vůz sám jede do vybraného cílového místa, přičemž využívá nejrychlejší a energeticky nejvýhodnější trasu. FUTURE-TYPE bude komunikovat s ostatními automobily a zároveň s nimi bude spolupracovat. Rozestupy mezi automobily tak budou moci být menší a přejíždění z pruhu do pruhu nebo opouštění křižovatek bezpečnější a efektivnější. Tato technologie současně povede ke zvýšení přepravní kapacity komunikací a bude předcházet nehodám. Díky malé šířce koncept FUTURE-TYPE také zabere méně prostoru na silnici i při parkování.
Řidič bude moci předat automobilu řízení během stresujících a únavných částí trasy, jako jsou například místa s hustou dopravou nebo opravované úseky silnic, případně pokud bude jednoduše chtít využít čas jízdy pro práci nebo třeba sledování filmu. Koncept ale stále zachovává přítomnost volantu, a to pro chvíle, kdy si řidič bude chtít užít jízdu na atraktivních silnicích sám.
Tento zdvojený přístup umožní řidičům výběr mezi plně autonomním a asistovaným řízením, přičemž se řidič bez ohledu na svou aktuální volbu bude moci vždy spolehnout na technologie, díky kterým zvládne FUTURE-TYPE zcela autonomní jízdu. Tyto technologie budou pracovat na pozadí, aby budoucí cestování bylo zábavnější a bezpečnější, než kdykoliv dříve. Protože vůz bude dávat stále pozor a bude doslova vidět za roh.
„Jaguar v současnosti zákazníkům nabízí dynamické a emotivní zážitky. Ať už to je kvůli vzrušujícím jízdním vlastnostem, emotivnímu zvuku, ikonickému designu nebo přenosu informací od vozovky k řidiči, zákazníci nám říkají, že jejich automobily značky Jaguar jim dopřávají speciální pocity. Studií FUTURE-TYPE zkoumáme, jak toto emotivní spojení přenést do budoucnosti, kde si lidé budou moci vybrat, zda chtějí vůz vlastnit, nebo pouze využívat a zda chtějí Jaguar řídit, nebo zda využijí autonomní řízení,“ dodal Ian Callum.
„Náš výzkum ukazuje, že i v budoucnosti sdílených automobilů bude stále místo pro luxus i užívání si jízdy. Lidé budou stále chtít cestovat stylově a pohodlně. Růst podílu sdílených automobilů vlastně znamená lepší příležitosti vyzkoušet, co Jaguar nabízí, dokonce také pro lidi, kteří si ani automobil kupovat nechtějí.“