Současná generace Toyoty Aygo se vyrábí v českém Kolíně od roku 2014. Automobilka považuje působení tohoto malého modelu na trhu za úspěšné, protože například minulý rok bylo prodáno 85 tisíc exemplářů. Přesto je po čtyřech letech nejvyšší čas na nějaké změny, které Toyota veřejnosti představí na ženevském autosalonu.
Model Aygo dostal přepracovaný design. Koncepce s přední částí ve tvaru písmene X zůstává, jiný je ovšem nárazník, přední světla a nově Aygo dostalo také diodové koncové svítilny. Současně se změnil design litých kol a do nabídky barev karoserie přibyly nové položky: fialová a modrá. V interiéru máme očekávat jiný přístrojový štít, nové dekory a lepší čalounění sedadel. Tou nejpodstatnější novinkou ovšem bude posílená hluková izolace. Omlazené Aygo by mělo být uvnitř tišší.
Doporučujeme: Toyota Supra míří do Ženevy. Zatím ale jen jako koncept
Aygo si pořád koupíte s atmosféricky plněným zážehovým tříválcem o objemu 998 cm3, ten ovšem prošel řadou úprav. Nově má systém dvojitého vstřikování paliva, zvýšil se kompresní poměr a technici udělali řadu opatření s ohledem na snížení tření. Díky vylepšené vyvažovací hřídeli byly rovněž sníženy vibrace.
Celkově modernizované Aygo nabídne 53 kW (72 k) a 93 Nm. Z nuly na 100 km/h zrychlí kolínský hatchback za 13,8 s a rozjede se až na 160 km/h. K dispozici bude také ekologicky zaměřená verze, která dostane prodloužený čtvrtý a pátý převod manuální převodovky, pneumatiky se sníženým valivým odporem a úpravy aerodynamiky. Spotřeba klasické verze klesla z původních 4,1 l/100 km na 3,9 l/100 km. Facelift se nakonec dotkl také podvozku a nastavení posilovače řízení. Výsledkem má být obratnější a zábavnější chování.