Vlákno názorů k článku Na kolik vyjde provoz tříleté dieselové ojetiny? Klidně přes 10 korun na kilometr od Olda - Po celém světě gramotní lidé řeší při nákupu...

Olda (neregistrovaný)
Po celém světě gramotní lidé řeší při nákupu auta kalkulaci založenou primárně na amortizaci, servisu a pojistkách, které dají v sumě rozdíly desítek-stovek tisíc na dobu vlastnictví, jen sem to ještě nedorazilo a málokdo je natolik důvtipný, aby si běžnou plečku při požadavku nové pořídil na operák. Ze srandy si u auta eviduji každé vydání přesahující 10 Kč a po čtyřech letech u aktuálního auta vidím, že palivo mi dává cca 18% nákladů a kilometr vychází cca na 14,80 Kč. Údržba pouze plánovaná + jeden rozstřik škrábance v laku za 3000 Kč, závady 0 - ani žárovka (klep na dřevo). Minulé auto, které díky pravidelným okruhům vyžadovalo velkorysou údržbu, vyšlo po prodeji na finálních 18,63 Kč/km, z toho palivo 17%. Jezdím ročně 10-12.000 km (výhradně dálky), spotřeba cca 9L 100 oktanů, takže mi vychází, že pod 20-30.000 km/rok palivo prakticky nemá cenu řešit, pokud máte auto aspoň trochu jako zálibu. Na elektriku bych do cíle bohužel nedojel. Na plyn taky ne, nemluvě o tom, že nemůžu do podzemní garáže a jsou to z tovární výroby zatím jen nepohodlná a slabá low-cost auta. @Dalibore, nenechte se znechutit, vaše články čtu rád. Je smutné to číst, ale bohužel většina komentujících jsou trotli.
skodafil (neregistrovaný)
Right. Zadne moje auto nejezdi pod deset a jsou pritom provozne levnejsi nez vetsina tady tech zminovanych zazraku. Asi jsou diskutujici bohati, kdyz si mohou kupovat tak draha auta... ale hlavne ze jim malo zerou :-)