Vendy (neregistrovaný)
Nechte se v té redakci vyšetřit. Pokud nějaký "šumař" najezdí 800km měsíčně nemá vůbec o naftě uvažovat. Diesel má smysl pro toho, kdo najezdí alespoň 30 000km ročně, takže zhruba 2.500km/měsíčně. To byste měli napsat jako první. Pak teprve ty "slinty"..
skodafil (neregistrovaný)
Ano, prubeh krouticiho momentu mi neco rika. Proto je treba petikvalt u naftaku za trest a sestikvalt nutnost. Usi a nos mam take v poradku a naftak uslysim na 100 metru. Plice...snad ano, ale v USA, kde naftomanie nepropukla, by byly v lepsim stavu. Ridici osobnich naftaku jsou nezodpovedni tupci.
mariov8 (neregistrovaný)
Co to je za nájezd? 9600km ročně? To možná najede moje maminka na důchodu, ale ta si takové auto kupovat nebude. A já najedu jenom soukromě víc km ani ne za půl roku! Až budu do práce dojíždět, tak to najedu za 4 měsíce. Soukromník si také tu ojetinu obvykle nechává déle a amortizace se rozkládá na mnohem delší časové údobí. Obvykle spíše musí než chce. Pro koho jste sestavili ten výpočet? Pro okurkovou sezonu? A dieselové ojetiny už také psát nemusíte, benzínová auta posledních let už jsou prakticky stejně složité a obvykle ještě poruchovější.
forstrings (neregistrovaný)
NAftovy motor je prezitek a nema smysl ho ani kupovat pokud nalitam hodne km. Mam 4 roky starou octavii 1,4 TSI kombinace na CNG. Rocne nalitam i 30 tisic km a nemuzu si na nic stezovat. Kdyz se clovek podiva na ceny novych aut a ojetin, tak uz ted vim ze se mi opet vyplati na proti ucet koupit nove auto opet na CNG. Stanic po evrope je uz tolik ze neni treba moc uvazovat nad jezdenim a tankovanim. Tak ze jen blazen by dneska sel do naftoveho motoru.
Juraj (neregistrovaný)
A já si mislim, že to je tak správně. Však dyť to auto klesá pořád na hodnotě, tak jak to nepočítat? To je přece jasné. Kdo tomu nerozumí, tak ať to nečte přece ne? To se tam musí připočitat ta ztráta na ceně auta. Kdo nerozumí že u levnyho je ztráta malí a u velkýho ztráta velká, tak ať nemá auto. To je proszě motorismus.
Tom (neregistrovaný)
Opravdu by me zajimalo, jak se autor napriklad u rapida dostal na mesicni naklady 5500Kc, to je rocne 66 000 tisic ! Za co bych to jako mel utracet? To kazdy rok budu kupovat novou spojku, brzdy, kotouce, rozvody, pneu, silenbloky, cepy atd.? Kdyz to hodne prezenu tak bych na udrzbu tipl tak 25 000 rocne v prumeru pri najezdu 10tis. km a i tak mozna zbytecne prehanim.
Milan Kubíček (neregistrovaný)
To jsou zase pindy starého Dyndy. Mám Ford Mondeo 1,9TD. Má jméno Bohošek. Bohoušek najel již 423 000km. Krom běžné údržby nic nechce a věrně slouží. Při spotřebě 5,5l/100km jsou tedy náklady na provoz 1,53Kč. Proto, že najedu cca 30 000km za rok je sice pojištění nákladová položka asi tak 6,3Kč na den, ale na km je to cca 0,07Kč. Kdyby nebylo STK, tak by to bylo vše. Takto se do nákladů ještě musí dopočítat 2050Kč za dva roky. To jsou asi tak tři haléře na km. Tak i kdybych se rozkrájel na víc jak 1,63Kč se za jeden km nedostanu.
Tom (neregistrovaný)
Nechápu jaký máte všichni problém s prodlouženou výměnou oleje? Měl jsem služební Š Octavia II 1,9 TDI rok výroby 2009, se kterou jsem osobně najezdil za 7 let 350 000 km na PRODLOUŽENOU VÝMĚNU oleje po 30 000 km - autu nic nebylo, chytalo nadrc v létě v zimě. Nikdy se na motoru nic nepokazilo ani neopotřebovalo! Dále co se týká výměny spojky u auta s nájezdem do 100 000 km, to dost dobře nechápu - mě spojka vydržela po celou dobu a byla v pořádku i při zmíněném nájezdu. Jedinmé co se na autu stále měnilo bylo brzdové obložení, prasklé žárovky vpředu a při 300 000 km tlumiče, jo a po 6 letech odešla baterka - tehdy nechytlo nadrc :-D
Milan (neregistrovaný)
Souhlasím s Vami. Spojka mi vždy vydržela po celou životnost auta a co se týče prodlouženého intervalu, mám ho na dvouch autech. Jedno je atmosféra a druhý turbo benzín a měníme olej po 2 letech nebo 30 tis km a nikdy žádný problém. Dokonce i na jedničkovým Superbu 1.9 jsem měnil po 30 a na 200 tis šel do světa a jezdí do dnes.
lay (neregistrovaný)
Velikým plusem většiny dvou- až tříletých ojetin z fleetů bývá naprosto transparentní minulost, dohledatelný nájezd a evidované servisní prohlídky. ---------- Na to jsi přišel jak ???? Aby byl vůz prodejný po třech letech tak má najeto klidně 300 000 km ale na tacháči 70 000 km - serviska se komplet orazí a tachoš stočí až před prodejem novému makovci - i servisy co to dělají natom profitují protože prodají původnímu majiteli nový vůz - takové domluvy jsou na denním pořádku .
bambula336 (neregistrovaný)
Kalkulac amortizace je v pořádku, prostě ty peníze za auto zmizí a pro přehlednost jsou uvedeny v nákladech, ale mohlo by se to jmenovat třeba peníze v kanálu. Horší je to s nájezdem kilometrů. Na 800 km/měs je diesel opravdu totální nesmysl. Prostě autor potřeboval mít vysokou cena na kilometr, tak najede jen málo km a má téma článku hotové. Bla, bla, bla...
Ivan (neregistrovaný)
Co máte pro LongLife intervalům. Mám ve firmě OII 1,9 TDI jinej interval než 30.000km nepoznala a motoricky OK. Pohonné a převodové soustrojí je tak jak to v roce 2006 smontovali a najeto přes 500.000km. Včetně spojky, EGR, turba, vstřikovačů. U tří či čtyřletého auta to na kondici motoru nemůže mít vliv, pokud nemá hodně přes těch 500.000km. Jestli na kondici motoru má něco vliv tak je to ten element co s tím ve fleetech jezdil, honil to za studena atd, z cizího krev neteče. Už jsem i takové čtyřleté auto z fleetu viděl co bylo motoricky ale i interiérem na odpis při 100.000km. Jinak souhlasím, diesel tak při minimálním měsíčním nájezdu alespoň 1.500 km, spíš přes 2000km. 800km/měsíc při denním ježdění se nestihne ani ohřát. Třeba 2.0TDI to trvá tak 8-10km aby olej byl alespioň na 65°C
Miraniky (neregistrovaný)
Každému vyhovuje něco jiného a každý počítá náklady trochu jinak. 10 lidí 10 názorů. Například někdo tahá karavan, tak mu vyhovuje větší auto diesel i když najede méně kilometrů. Pro mladého řidiče po autoškole stačí starší auto na učení a případné horší zacházení. Každý si musí vybrat co mu vyhovuje.
jirka (neregistrovaný)
Je to spatne ze můj diesel papa cca 14 litru a dálnice haksna az s pedalem na asfaltu 17 18 litru? Vona ta 3.1 tdi asi neco chce pri vaze cca 2.4 tuny a gumy 265 a aerodinamica krabice Jeep cherokee ale je s tim perdel. Když se kolem vas neco takovýto riti az 180. Nebo zase d1 bylo parkoviště na mnoho km. No co sup s tim do rigolu na pole a na vedlejší pesiny a vovce v kolone jen becely. Ale estli to vyjde tak za deset let bude doma ford f650 s šestilitrovým motorem kumins. To ta nafta bude lítat kominem.
Olda (neregistrovaný)
Po celém světě gramotní lidé řeší při nákupu auta kalkulaci založenou primárně na amortizaci, servisu a pojistkách, které dají v sumě rozdíly desítek-stovek tisíc na dobu vlastnictví, jen sem to ještě nedorazilo a málokdo je natolik důvtipný, aby si běžnou plečku při požadavku nové pořídil na operák. Ze srandy si u auta eviduji každé vydání přesahující 10 Kč a po čtyřech letech u aktuálního auta vidím, že palivo mi dává cca 18% nákladů a kilometr vychází cca na 14,80 Kč. Údržba pouze plánovaná + jeden rozstřik škrábance v laku za 3000 Kč, závady 0 - ani žárovka (klep na dřevo). Minulé auto, které díky pravidelným okruhům vyžadovalo velkorysou údržbu, vyšlo po prodeji na finálních 18,63 Kč/km, z toho palivo 17%. Jezdím ročně 10-12.000 km (výhradně dálky), spotřeba cca 9L 100 oktanů, takže mi vychází, že pod 20-30.000 km/rok palivo prakticky nemá cenu řešit, pokud máte auto aspoň trochu jako zálibu. Na elektriku bych do cíle bohužel nedojel. Na plyn taky ne, nemluvě o tom, že nemůžu do podzemní garáže a jsou to z tovární výroby zatím jen nepohodlná a slabá low-cost auta. @Dalibore, nenechte se znechutit, vaše články čtu rád. Je smutné to číst, ale bohužel většina komentujících jsou trotli.
asi Pepa (neregistrovaný)
Velký rozdíl je v tom, že 98/100oct. nemá biosložky a motor je čistý - funguje jak má. Moderní motory s 95 co obsahují biosložky se zanášejí a mnohem víc karbonizují. 95 prodávaná u nás je méně kvalitní než venku. I proto některé nové "normální" motory mají proto předepsán jen 98+ benzin. Vaše info, že je to "masírka pro hloupé lidi" je prokazatelně mimo - asi máte nějaký starší motor a málo aktuálních technických informací o motorech a palivech. Pěkný den.
Honza (neregistrovaný)
s Rapidem 1,6TDI mám najeto 170 000km, jezdím cca 40 000 ročně... jezdím průměrně (dle stojanu) za cca 4,5 l/100km - nemám problém nějakou konkrétní cestu jet za 3,5 litru... Jezdím tedy kolem 1,1 Kč/km v palivu... a rozhodně můj 4 letý rapid má hodnotu někde ke 200 000... Vzhledem k pořizoovačce nevím kde bych se měl dostat k uvedeným 7Kč... Obecný blábol, jako je zde na autobible prakticky pravidlem...
Petr (neregistrovaný)
Tem jelimanum co nevi nic o amortizaci a tvrdi, ze jejich auto ma tolik a tolik km bych s radosti behem 5 minut nasel tak 10 vad na aute. Tohle zazivam casto. "Jooo jezdi to a vse funguje" a pak se na to jdu podivat se zakaznikem a vono hovno. Takze pokud nekdo tvrdite, ze delate jen bezny servis, cili olej motoru, filtr oleje, nozna i vzduvhovej, tak s palivem možná jezdite do dvou kacek na km, ale menit se maji i jine věci. Usetrete si reakce, ojetinama se zabejvam leta a auta delam taky dost dlouho na to, abych vedel, jak na ty auta cesi serou a pak rikaj, ze je to nic nestoji. Pokud by se o auto kazdy staral tak jak by se melo tak to se vsim, se servidem, palivem, pojistenim,...opravdu da k deseti korunam a to nepocitam drahy auta. Krasny den vsem.
Roman (neregistrovaný)
Koupil jsem také v r.2014 Oct.II. 2.0 TDI CR DSG jako 3 leté vozidlo s nájezdem 45000km.Dnes po 3 letech má najeto pouze 72000km.Když si dělám na autě vše sám tak jsem s dieselem spokojen.Spotřeba kolem 5l .Zatim jsem vyměnil pouze párkrát olej v motoru,všechny filtry ,brzdovou kapalinu a olej s filtrem v DSG po 60000km.DPF vydrží víc než 150000km a to já nenajedu.Důležitá je prevence ,dávat. kvalitní naftu,oleje,filtry.
Honza (neregistrovaný)
Nejoblíbenějším offroadem je firemní auto, aneb moc bych se neoháněl výhodami auta, které bylo z firmy vyřazeno právě v době, než se začne s prominutím srát. Na rozdíl od starých TDIček, jsou soudobé nafťáky pastí na peníze a servisní výdaje, které by v případě neuznání na záruku firma nějak polkla, jsou pro soukromého majitele pohromou. A vše to začne právě od okamžiku, kdy jim končí záruka a kdy se veškeré "výměny" oleje v autorizácích, navíc long-life konina, nešetrné zacházení vůči služebáku atd. projeví. O tom, že zejména koncernové vrány jsou vítaným artiklem pro zloděje, ani nemluvě. Ale kdo chce kam...
mysakd1 (neregistrovaný)
Koupil jsem naftu za cenu benzínu, teď když píšete o filtrech pevných čístic a podobnýr hloupostech je mi zle. Nejezdil jsem z 8 let 97000 km a náklady na servis byli dle toho co jsem dělal. Ale náklady na naftu ikdyž jsem jezdil na premiovou a dojezd 800 km na nádrž mi dává jasně nečíst tyto hlouposti.
Petr (neregistrovaný)
Benzínový motor stále žere téměř dvakrát víc než diesel. Sice psal něco o 800km měsíčně, ale to bych ho nechal vyšetřit. To bych bral jako měsíční nájezd v MHD. Takže za 100000km, což s tím najede dříve či později každý, zaplatím milion. Ten redaktor to má v tý palici dočista vylízaný. Nebo je to klasický novinářský prostitut. Moderní diesel není traktor a kdo tvrdí, že nafta patří do kamen, tak asi doma nikdy neměl nafťáky. KATASTROFA! Kapka na parkety a smrdí to týden.
Hulda (neregistrovaný)
Nějak mi ten výpočet nefunguje.Vše jsem zadal správně a vypočítalo mi to 7.50 kč/km.Ale já si od začátku vlastnictví auta zapisuju všechny náklady,jak palivo,náhradní díly, oleje,pneu,povinné ručení,STK a i když bych měl dneska hodnotu auta nulovou,tak mi vychází asi 4.50 kč/km Je jasné,že auto a jeho provoz je drahý,ale málokdy jedu sám.Pokud jedeme dva,tak už se ty náklady dělí dvěma a to už je snesitelné,ne?
Bořek (neregistrovaný)
Mě příjde článek v celku smysluplný. Nový auto není žádná výhra a už vůbec ne v naftě. Já toho měsíčně najezdím dost a když jsem přemýšlel nad koupí zajetého nafťáka z autobazaru byla to jasná volba a udělal jsem dobře. Za mě spokojenost.
janda (neregistrovaný)
Hele naftáka do baráku už nechci, stojí to fakt ranec, raději jsem to prodal a při nové koupi mě i borec z áček se mi to snažil rozmlouvat a to se tam snaží prodat kde co, nakonec mě uhranul do TSi fabie a to je žihadlo!
Jindra (neregistrovaný)
S nafťákama jsem už skončil, taky nějak mě došli nervy i brzo snad i peníze :D V loni jsem si pořídil ojetého benzíňáka a nehal předělat na lpg a jsem zatraceně nadšený.Tluču si do hlavy, že mě to nedošlo už dávno..
Luboš (neregistrovaný)
Příjde mi to všechno kolem nafťáků moc nafouklé téma. Někomu se vyplatí a někomu ne. Já třeba na naftová auta nedám dopustit pořídil jsem v loni již už třetí ojeté naftové auto a vždy naprosto bez problémů.
Zub (neregistrovaný)
Kamna jsou dnes na nákladech s první návštěvou servisu se vstřikováním jak benzínová V8. Spousta drahých serepetiček. Na venčení mám psa, ne filtr částic. Za mě je nejlepší LPG, ideálně jednoduchá atmosfera, nebo turbo s kovovým katem a chlazeým turbem. A nesmí to taky hnít, na co je spolehlivý motor, když kolem něj všechno koroduje?
Miloslav (neregistrovaný)
Jsem zastance dieslu.benzinove auto uz nikdy v zivote a uz vubec ne nove trivalcove wartburgy..tenkrate jsem koupil benzinove 1.6 16V a deset roku jezdeni poruchy cidel,caste vymeny svicek,caste poruchy zapal.svicek a furt neco,ted mam diselu 230000 a jen jezdim,zadne poruchy,jako olej filtry,to na kazdem aute,a hlavne ten komfort,neco prez 2000 obratek a pelasi to vcelku pekne za par fufliku.
elphordbsj (neregistrovaný)
Na kolik vyjde provoz tříleté dieselové ojetiny? Klidně přes 10 korun na kilometr - Autobible.cz elphordbsj http://www.g8f2660s6y3f97utex3ir0y362bk0zo5s.org/ aelphordbsj [url=http://www.g8f2660s6y3f97utex3ir0y362bk0zo5s.org/]uelphordbsj[/url]