Kolik stojí frajeřina? Luxusní ojetiny za cenu holé Fabie a na kolik vyjde jejich provoz

08.06.2018
38 nových názorů
Autor: Redakce
  • Za cenu základní nové Škody Fabia lze pořídit plno zajímavých ojetin

  • Je ale nutné počítat s tím, že jejich servis bude něco stát

  • Riziko extrémně drahých závad je u takových aut značné

  • Náklady na opravy mohou hravě překročit původní cenu kupovaného auta

Co se dá koupit za necelých 250 000 korun? Za tyhle peníze můžete pořídit úplně nové auto se zárukou, například Škodu Fabia. Ale asi tušíte, že s výbavou to nebude žádná sláva. Kdo se spokojí se slabým motorem, nepotřebuje klimatizaci a stačí mu „švihadla“, ten bude spokojený. Ale jakmile má někdo specifické požadavky na výbavu, prostor a dynamiku, jde cena mnohem výš.

Skoda-Fabia-2015-1600-09 Škoda Fabia v základní výbavě za „cenu již od...“ rozhodně nevypadá jako auta na oficiálních prezentačních fotkách. Dostanete plecháče a švihadla, ani klimatizace v ceně nebude
Skoda-Fabia-2015-1600-86 Základní tříválec 1.0 MPI má výkon 44 kW, což také na příliš důstojný dopředný pohyb stačit nebude. Kdo chce něco pořádného, musí za ty peníze hledat na trhu ojetin

Kdo má ale rozpočet omezený, pro toho není jiná cesta než trh ojetých vozů. I za necelý čtvrt milion se dá pořídit skutečně zajímavé auto, se kterým naděláte spoustu parády. Ovšem každá mince má dvě strany a jakkoliv je ojetý luxusní bavorák pořádná frajeřina, zadarmo jezdit nebude. Do následujícího přehledu jsme vybrali několik zajímavých ojetin z aktuální nabídky na českém trhu a podívali jsme se na to, kolik taková ojetina bude (a může) stát.

Doporučujeme: Na kolik vyjde provoz tříleté dieselové ojetiny? Klidně přes 10 korun na kilometr

Nejprve bychom si měli přiblížit, jak na tom nákladově bude ona nová Fabia během následujících dvou let při skromném nájezdu 800 km za měsíc. Podle kalkulačky nákladů jitis.eu to vychází následovně:

  • celkové náklady — 122 702 Kč
  • amortizace — 87 639 Kč
  • zanedbaná údržba — 0 Kč
  • náklady na měsíc — 5113 Kč
  • náklady na kilometr — 6,39 Kč

Amortizace představuje u nového auta samozřejmě vysokou nákladovou položku. Na druhou stranu je auto nové, v záruce a do jeho mimořádných oprav člověk nad rámec běžné údržby nevrazí vůbec nic. Ale jak je to u „stejně“ drahých luxusních ojetin?

Audi A8 4.0 TDI V8

Audi-A8-2004-1600-18 Audi A8 vypadá i po letech pořád dobře. Je to elegantní a důstojné auto, které nabízí moře komfortu a výbavy
Audi-A8-2004-1600-1a Opravy hliníkové karoserie jsou neuvěřitelně drahé a z motorů lze snad doporučit jen benzinový osmiválec 4.2 V8

Luxusní sedan Audi A8 je oblíbenou volbou. Určitě to chce pořádný osmiválec, ale zároveň naftový, „aby to moc nežralo“. Jedno takové auto jsme našli, jedná se o vůz z roku 2004, který najel 335 000 km a stál 235 000 korun. My bychom tedy raději hledali benzinový osmiválec, což jsme si přiblížili už v testu ojetiny:

Doporučujeme: Test ojetiny – Audi A8 je kvalitní a spolehlivé, ale šetřit na něm nemůžete

V kalkulaci nákladů si prosím povšimněte položky „zanedbaná údržba“, která zhruba naznačuje, co všechno se potenciálně může rozbít a kolik by to mohlo majitele takové naftové osmiválcové frajeřiny stát. Na druhou stranu hodnota takového auta už bude klesat jen pomalu, pokud bude fungovat. Jenom nesmíte A8 nabourat, protože ceny hliníkových dílů karoserie jsou astronomické. Jen kapota se dá horko těžko sehnat pod 30 000 korun někde po bazarech dílů, i malý ťukanec může znamenat opravu za několik set tisíc. Jedna vzpěra vzduchového odpružení pak stojí skoro 42 000 Kč.

  • celkové náklady — 164 101 Kč
  • amortizace — 39 253 Kč
  • zanedbaná údržba — 464 426 Kč
  • náklady na měsíc — 6838 Kč
  • náklady na kilometr — 8,55 Kč

BMW 760Li

BMW-760Li_E66-2003-1600-18 Šestilitrový dvanáctiválec si v BMW řady 7 nekupujete proto, že ho potřebujete, ale z principu samotného. To je v pořádku
BMW-760Li_E66-2003-1600-1b Samotný motor vydrží (pokud ho minulí majitelé neutrápili), ale převodovka a podvozek už toho budou mít za sebou hodně

Je libo pořádný dvanáctiválec? Luxusní BMW řady 7 v prodloužené verzi a s opravdu důstojným motorem 6.0 V12 slibuje mimořádně zajímavé zážitky. Tedy, pokud bude fungovat. Jakkoli je základní mechanika solidní, třeba o zbývající životnosti automatické převodovky si velké iluze neděláme. Nová stojí 160 000 korun. Pro výpočet jsme vzali vůz z ledna 2005 za 245 000 korun, který zatím ujel 306 651 km.

Aktivní stabilizátory Dynamic Drive, vzduchový podvozek nebo armáda elektronických hraček jsou jen další věci, které mohou překvapit nepříjemnými problémy. Nicméně kdo takové auto udrží v provozu a hezkém stavu, ten na něm moc tratit nebude, aspoň tedy v nominální bazarové hodnotě.

  • celkové náklady — 191 678 Kč
  • amortizace — 48 357 Kč
  • zanedbaná údržba — 303 980 Kč
  • náklady na měsíc — 7987 Kč
  • náklady na kilometr — 9,98 Kč

Porsche Cayenne V8 Turbo

Porsche-Cayenne_Turbo-2003-1600-02 První generace Porsche Cayenne je velice kontroverzní auto, ale značku zachránilo. A s osmiválcem 4.5 Turbo upaluje pěkně
Porsche-Cayenne_Turbo-2003-1600-13 Spotřeba 20 litrů na 100 km je jedna věc. Servis, investice do oprav a pojištění pak druhá. Tohle je černá díra na peníze

Velké luxusní SUV prestižní značky je pro mnoho lidí důležitým symbolem společenského postavení. Porsche Cayenne Turbo s osmiválcem 4,5 l pak jako plnohodnotný „implantát ega“ rozhodně funguje. Pro kalkulaci jsme našli auto z července 2003, které má údajně najeto 190 000 km a stojí v inzerátu 240 000 Kč.

Doporučujeme: Toužíte po luxusní prémiové ojetině? Kalkulace nákladů vás vrátí zpět na zem

Cayenne není po stránce kvality vůbec špatné auto. Nad další životností motoru a převodovky ale bude viset velký otazník, protože strašně záleží na tom, jak se kdo o auto v minulosti staral. A o pečlivosti péče dalších a dalších, stále chudších majitelů si vůbec neděláme iluze. Repasované turbo stojí 38 000 korun a jsou tu dvě, samonivelační zadní tlumiče se vzduchovou pružinou vyjdou na 35 000 korun za kus.

  • celkové náklady — 218 716 Kč
  • amortizace — 41 879 Kč
  • zanedbaná údržba — 121 392 Kč
  • náklady na měsíc — 9113 Kč
  • náklady na kilometr — 11,39 Kč

Range Rover V8 4.4 Vogue

Land_Rover-Range_Rover-2003-1600-0b S Range Roverem klidně můžete dělat i tohle, ale investice do oprav vám pak nezávidíme. Bude vás zlobit i elektronika
Land_Rover-Range_Rover-2003-1600-18 Osmiválec 4,4 l původem z BMW je spolehlivý, ale automatická převodovka už méně a celé konstrukce vozu toho bude mít za sebou již dost

Klasický velký Range Rover nemá takovou image jako některá jiná SUV. Je to ale pořádné auto, v terénu schopné, a má své osobní kouzlo. Pro výpočet jsme vybrali vůz z prosince 2002 s osmiválcem 4,4 l a luxusní výbavou Vogue. Stojí 250 000 Kč a najel 279 000 km.

O Land Roverech a Range Roverech z této doby se traduje, že jsou s nimi hlavně problémy a víc času stráví v servisu než na silnici. Na druhou stranu na osmiválec BMW pod kapotou seženete všechno a pokud dostává aspoň základní servis, vydrží. Slabým článkem, zejména po takovém nájezdu, je převodovka, systém pohonu všech kol a náladová elektronika. Třeba na novou rozvodovku pohonu 4x4 si připravte něco málo přes sto tisíc.

  • celkové náklady — 168 245 Kč
  • amortizace — 40 821 Kč
  • zanedbaná údržba — 194 611 Kč
  • náklady na měsíc — 7760 Kč
  • náklady na kilometr — 9,70 Kč

Volkswagen Phaeton 6.0 W12

Volkswagen-Phaeton-2002-1600-48 Interiér Phaetonu přetéká výbavou a různými vtipnými detaily, třeba otáčivými výdechy ventilace. Jen aby to fungovalo...
Volkswagen-Phaeton-2002-1600-35 Dvanáctiválec? Proč ne. Pokud chcete tohle auto jen jako hračku a ne na denní přesuny, paradoxně dává více smyslu než diesely

Luxusní Phaeton je kapitola sama pro sebe. Říká se o něm, že jeho výroba stála víc, než za kolik se ve skutečnosti prodával. Phaeton je obrovský, těžký, složitý a tomu odpovídá i jeho rizikovost. Pro výpočet jsme vybrali model s dvanáctiválcem z ledna 2007, který prozatím ujel 163 393 km a stál 239 000 korun.

Paradoxně ale právě dvanáctiválec dává smysl, pokud nechcete tohle auto na každodenní ježdění, ale spíše pro parádu a abyste mohli jednou za měsíc po výplatě udělat na kolegy v práci dojem. Bude to chtít pečlivý servis a asi se nevyhnete generálce převodovky (kolaps celé skříně vás bude stát klidně čtvrt milionu), ale pokud všechno funguje nyní u ojetiny, bude to pravděpodobně fungovat už napořád.

  • celkové náklady — 224 162 Kč
  • amortizace — 56 766 Kč
  • zanedbaná údržba — 64 180 Kč
  • náklady na měsíc — 9340 Kč
  • náklady na kilometr — 11,68 Kč

Volkswagen Touareg V10 TDI

Volkswagen-Touareg-2003-1600-01 Obří VW Touareg může být buď mimořádně dobrá koupě, nebo příšerná past na peníze. Pro motor 5.0 V10 TDI platí to druhé
Volkswagen-Touareg-2003-1600-25 Touareg je schopné auto, ale ze složité techniky už toho bezvadně moc fungovat nebude. Desetiválec doslova žere převodovky a diferenciály

Velký Touareg s pětilitrovým naftovým desetiválcem byl ve své době nevídané monstrum. A majitelé se brzy seznámili s neuvěřitelnou složitostí tohoto velkého naftového motoru. I přes působivé parametry je velmi nespolehlivý. Pro výpočet jsme použili vůz ze srpna 2004 za 189 000 korun, který najel zatím 240 000 km.

Doporučujeme: Test ojetiny – Audi Q7 slouží dobře, ale jen velkorysému majiteli

O rizikovosti motoru 5.0 V10 TDI už toho bylo napsáno mnoho, ale i když se někomu podaří udržet desetiválec při životě pravidelnými výměnami oleje a velmi opatrným zacházením, stejně pod jeho mamutí silou kolabuje automatická převodovka a systém pohonu všech kol. A životnost podvozku také není neomezená. Ačkoli spotřební díly nestojí na Touarega „ranec“, budete je potřebovat velmi často. Třeba klasické brzdy sice vyměníte za běžných 15 000 korun na materiálu, ale dělejte to každých 20 000 km...

  • celkové náklady — 202 660 Kč
  • amortizace — 36 726 Kč
  • zanedbaná údržba — 336 225 Kč
  • náklady na měsíc — 8444 Kč
  • náklady na kilometr — 10,56 Kč

Jak vidno, velká luxusní auta rozhodně nejezdí zadarmo a výše uvedené kalkulace počítají jen s provozem a údržbou a tím, že se nic mimořádného nerozbije. Strašidlo tak představují především náklady zanedbané údržby. Pojďme se ale podívat i na další auta s cenou do 250 000 korun, se kterými se dá udělat spousta parády. Ovšem místo limuzín a luxusních SUV vezmeme víkendové sporťáky se stahovací střechou.

Audi TT Roadster 2.0 TFSI

Audi-TT_Roadster-2007-1600-07 Čistě technicky není Audi TT Roadster takový strašák. Jezdí slušně a základní koncernová mechanika je spolehlivá
Audi-TT_Roadster-2007-1600-0e Předokolka s manuálem je vlastně skoro bez rizika. Jistě, záleží na minulosti, ale základ je dobrý. Jízdně to ale moc sportovní auto není

Koncernová technika pod kapotou Audii TT slibuje dostupné díly a servis. Špatně auto nejezdí, ale je to spíše stylovka, která nadšeného řidiče nijak zvlášť neuspokojí. Od toho jsou tu přeci jen jiné koncepce pohonu (viz dále). Pro orientační výpočet jsme použili model TT Roadster s motorem 2.0 TFSI s pohonem předních kol.

Inzerované auto od července 2007 najelo už 275 182 km a stálo 240 000 korun. Pokud má za sebou motor 2.0 TFSI pravidelný servis a prvotní prohlídka dopadne dobře, víceméně se není čeho bát. Audi jsou spolehlivá auta a třeba elektronika prakticky nezlobí.

  • celkové náklady — 131 412 Kč
  • amortizace — 53 641 Kč
  • zanedbaná údržba — 216 895 Kč
  • náklady na měsíc — 5476 Kč
  • náklady na kilometr — 6,84 Kč

BMW Z4 2.5i

BMW-Z4_2.5i-2003-1600-05 Díky klasické koncepci nabízí BMW Z4 opravdu pěkné zážitky za volantem a řidiče umí odměnit. Jeho hodnota už jen poroste
BMW-Z4_2.5i-2003-1600-27 Tradiční řadové šestiválce mají krásný zvuk, dostatek výkonu a z doby před přímým vstřikováním jsou mimořádně spolehlivé

Roadster BMW Z4 je zajímavá volba. Je to totiž docela spolehlivé auto a ta „správná“ koncepce kombinovaná s charakterními řadovými šestiválci poskytuje řidiči opravdu mimořádné potěšení z jízdy. Na tuhou charakteristiku podvozku si člověk zvykne a vlastně k autu této kategorie patří.

Doporučujeme: Test ojetiny –BMW Z4 je skvělá hračka na léto. A brzy nebudou

Pěkných Z4 je na trhu málo. My jsme vybrali pro výpočet vůz s šestiválcem 2,5 l ze září 2003 s nájezdem 124 349 km a cenou 245 000 Kč. Ojeté BMW Z4 jsme si již představili v samostatném článku, takže silné a slabé stránky nebudeme opakovat a jen vás odkážeme na něj.

  • celkové náklady — 168 191 Kč
  • amortizace — 43 483 Kč
  • zanedbaná údržba — 94 061 Kč
  • náklady na měsíc — 7008 Kč
  • náklady na kilometr — 8,76 Kč

Porsche Boxster 2.7

Porsche-Boxster-2001-1600-06 Boxster možná nevyhraje soutěž krásy, ale má své kouzlo a udržované auto už jen poroste na ceně. Obtížně se ale hledá bezvadný kus
Porsche-Boxster-2001-1600-24 To už je lepší koupit rovnou kus s „bouchlým“ motorem a udělat generálku. Nezávislí specialisté si umí poradit. Někdy se to dá vyřešit do sta tisíc Kč

Ojeté 911 jsou zcela mimo náš stanovený rozpočet, ale sem tam se objeví malý Boxster, který se do 250 000 korun vejde. Pravda, takové auto nebude zcela bez investic. Takže s čím vším počítat? Pro výpočet použijeme vůz z roku 2001, který ujel 155 251 km a v inzerátu byl za 169 000 Kč.

Největším rizikem u Boxsterů je stav motoru, který se poměrně obtížně diagnostikuje. Bez odborníka není radno takové auto kupovat. Mnohdy je lepší přistupovat k nákupu tak, že se stejně generálka motoru dělat bude. Pokud by se nic nerozbilo, tak by výpočet vypadal následovně, ale realita bude asi bolestivější:

  • celkové náklady — 149 641 Kč
  • amortizace — 21 586 Kč
  • zanedbaná údržba — 100 453 Kč
  • náklady na měsíc — 6235 Kč
  • náklady na kilometr — 7,79 Kč
Richard (neregistrovaný)
Mám už 5 let BMW 750i E38, V12, 5,3l, automat, plná výbava včetně telefonu a televize. Vše samozřejmě funkční a to je rok 99. Najeto 260tis km, nestočené. Řešil jsem jen zanedbanou údržbu, svíčky, zapalovací kabely, váhy vzduchu, termostat. Žádné cenové drama se nekonalo. Pořizovací cena 6tis EUR a opravy cca 20 tis Kč. Jsem hluboko pod pořizovací cenou Škodovky a přesto mám spolehlivé a solidní auto. Zpracováním a bezpečností překoná většinu dnešních aut.
Jirka (neregistrovaný)
No ja premyslim pristi rok jeep grand cherokee 3.1 tdi Nebo dodge durango rok 2000 5.9 hemi. Tak uvidim. Kuze plna palba atd Do 80000 kc. A proc sem strkate nemecky palecky, aha vy nic jiny ho nezna te.
Znalec (neregistrovaný)
Astra nie je tazka kvoli bezpecnosti, ale preto, ze nepouziva vysokopevnostnu ocel.. Preto su stare ople tazke ako prasa. Bolo to lacnejsie. Typicky americky postup. Zastarane technologie. Necudp, ze to nikto nechcel a museli tovpredat zabozrutopm
Luban (neregistrovaný)
Opravdu jen na frajeřinu,ale jako auto na každodenní ježdění bych to moc nechtěl,raději si pořídím nějakou novější zánovní ojetinu.
Marek Chromý (neregistrovaný)
Ja dal za fabii 300000 mam ji deset let a nebyl jedinej problém. Běžný servis nic víc. A v základu rozhodně není. Najezdu ale jen 10000 ročně.
Zub (neregistrovaný)
Když se škrtne stará 1.9tdi ,kterou Němci koupili od Volva, tak je to větší průser než ostatní automobilky. Mercedes asi ví, proč vyvíjí benzín s Reanultem, po tom, jak dloho dává jejich nafty s jinou cenovkou do svých aut to asi nebude špatná zkušenost. A koroze germánů je taky katastrofa - dveře,spodek.., známý zrovna prodává 10letýho pašíka,je skvělý dobře jede, jen mu chudák koroduje. No a nový motůrky, to si užijete, třeba volný písty kvuli emisím, co papají olej jak 2takt, na záruku to ale není to by musely být 3l/1000km.
Jookee (neregistrovaný)
To je fakt. Nicméně nejen u nových trojválců. U Civica jsem měl v manuálu napsanou spotřebu oleje až 1l na 1000 km. samozřejmě nežral olej vůbec, ale zkrátka se jen jistili. Mimochodem podobný údaj je u většiny aut napříč značkami (dělal jsem si průzkum, když jsem to zjistil).
moje jméno (neregistrovaný)
Malá turba jsou spolehlivá v přesném poměru s faktem, kdo je od počátku jezdí. Když jsou dobře zajetá, provozovaná a v předstihu servisovaná, najezdí 300tkm bez problémů a stále bez spotřeby oleje. Stačí však dobytek za volantem a rázem se jedná o problém, který tu popisujete.
Jarda (neregistrovaný)
Někdo si kupuje auta na machrování, někdo si je kupuje na ježdění do práce a někdo si je kupuje, aby se mu rozplesalo srdce pokaždé, když ho nastartuje nebo se na něj jen podívá. Z tohoto důvodu už 9 let vlastním Nissan 350Z (krom oleje, filtrů a baterie bez jediné investice). Mimo toho bych teď auto prodal za stejnou cenu jako jsem ho před devíti lety koupil - za 270.000 Kč. Když koupím Fabii za tuto cenu a budu ji chtít za 9 let prodat, dostanu jen zlomek ceny. Na denní ježdění jsem si pořídli A8 Long 4,2FSI Long r.v.2009. Jen ze strachu, že taková auta brzy vymřou....
Dan (neregistrovaný)
Ahoj , samozřejmě je to všechno o tom abychom si kupovali nová koncernová auta , která jsou u nás tak předražená jak jinde v Evropě nemá obdoby.Co se týká ojetin , když mi bylo před 20 lety 20 a chtěl jsem auto ,tenkrát jem dozezdil mkovou 120 , kterou jsem měl 2 roky ,tak jsem si chtěl koupit něco ptďáckýho, skočil jsem do SAABa 9000 r.v. 1986 a pak po 5 letech 900 r.v.1990 po 8 letech vyrezl. Každý kluk i staří pardi ,mi říkali , kup si favorita atd. Prostě jsem šel vlastní cestou a udělal jsem dobře zbořil jsem jejic mýty o starých a drahých autech,ohledně údržby atd a že se do toho vysypu atd. a ty keci Ani hovínko ,u aut jsem měnil ,jen výfuky a brzdy a oleje. Super auta za zlomek ceny 9000 mě stála 30 000 kč a v té době stála oktáva 1.6 380000 a výbava proti saabu nulová ,no ateď jsem tu oktávu koupil a mám jí 4 roky za 25000 a udržuji jí také za nula , holt ještě stará poctivá kovařina bez druhořadých elektroických součástek .A teď nevím co si koupit , nové auto vydrží 5 let a je to na výhoz.A operativní lízingy se u nás ještě nevyplatí ,přeci nebudu platit 6000 měsíčně a budu moct najezdit jen 15000 km za rok ,to snad je levnější jezdit taxikem :-)
Ivan (neregistrovaný)
2009 Passat CC 2.0tdi kůže, šíbr, manuál- pořizovací cena před rokem 230tis s nájezdem 180 000km. Investice zatím jen do brzd a pneu (po koupi samozřejmě rozvody). Max spokojenost
Zdenek (neregistrovaný)
Doma mám na tahání vleku Touareg V10 rok 2003, má nalitano přesně 603000km a zatím s ním nebyl problém až na pravidelném servis a spotřební materiál. Asi jsem měl kliku, měl jsem pasata 2008 2.0 TDI a katastrofa pořád jsem jezdil do servisu s nějakou svítící kontrolkou. Jo a pro zajímavost ženě jsem na ježdění do práce před třemi roky koupil Fabii III TSI 66kw v nejvyšší výbavě za 370000 Kč auto je to pěkný ale první rok jsem byl v servisu skoro pořád (odešla klima, servo, řidičova stahovačka, startovací tlačítko atd..)
Honza (neregistrovaný)
U toho BMW když to má nějakej student nebo mlaďas na neděli a nejezdí s tím, tak to poplatit asi jde. Když ty auta ale byly nový v zápřahu každý den, tak to byla tragedie. Známej když ho měl novej, tak ten z toho byl nešťastnej už když ho měl v záruce. Mělo to chyby a poruchy furt. Další jeden velmi populární pán, kterého nemohu jmenovat si tohle BMW vyzvedl v showroomu, a za tři měsíce jim ho tam dovezl zpátky, že ne, ať si ho nechají, že to nejde :-) Takže jestli se to takhle sypalo jako nové, tak se ti dnešní majitelé musejí buď ohánět, nebo mají štěstí na dobré kusy nebo ty drobnosti, které ale dělají kouzlo auta neřeší. Porsche Boxster - Porsche Praha dokonce vyměnili zdarma rozpadlý motor i po záruce v rámci dobrých vztahů se zákazníky. Půlka motorů měla problém s nějakými kroužky, které se rozpadaly. Motor zdarma byla hezká sleva, náhradní motor pro Boxstera od fabriky stojí přes 19.000 Eur.
Skoda (neregistrovaný)
Za mě Skoda, byla dobrá do roku 2008, Mám Skoda Octavia 1,6TDI 2012, manuál, a po najetých 190 tis. se roztrhl řemínek, na olejovém čerpadle na motoru. Musel jsem nahradit nový agregát. Auto jsem koupil nové a v provozu stál servis minimálně 175tis. Taky mam Bmw X5 3,0d 2005, manuál, které jsem koupil po prvním majiteli, s najetým stavem tachometru okolo 68tis. Aktuálně mám najeto za 9 let, okolo 370tis, pří 320tis. oprava turba, servis stál po celou dobu minimálně 160tis. Myslím si, že starší německá auta, jsou na tom dobře.
Honza (neregistrovaný)
Nesrovnával bych malé prdítko s limuzínami/SUV. Je to srovnání sušenky se steakem. Co se frajeřin týká, dokáže uživatele dost potrápit i 2.0 TDI či 1.8T, tím spíš 2.5 TDI, např. v podání vozů Audi A4 je zejména novější B7 oproti B6 pohroma. Pointa je dobrá, člověk má velké oči a neuvědomuje si, co vše předchozí majitelé zanedbali a co stojí oprava drahého auta. A už cena pneumatik na třeba X5 je jiná než na běžné auto. Na druhou stranu pro použití, kdy auto najezdí nemálo km měsíčně s vlekem i s podvalníkem, jezdí se cestou/necestou, převáží nemálo bagáže, nějak si zmíněnou fábku nedokážu představit. Po různých automobilních počinech a přešlapech jsem naznal subarácký atmosferický benzín s rozvodovým řetězem jako ideál. Ale každému dle gusta.
JH (neregistrovaný)
Tady už jsem si zvykl, že je dobré napřed se podívat, kdo článek napsal a v přídě, že pan Žák, tak to raději nečíst. Člověk si tak ušetří jinak ztracený čas.. :-D
Kendy (neregistrovaný)
Ford ranger 4l v6 pickup za 200 sice trosku papa 14l ale odtáhne 2.5 t odveze na korbě 750 kg za mě dobrý a shade za 250 s motorkem do stěračů s výbavou ultra sociál žihadlo co nejede i z kopce nikdy nejsem idiot na ježdění do práce e 36 2litr rok 1994 poctive spolehlive rychle auto ,bohužel mám rád velké motory
Michal (neregistrovaný)
Tak tedy nevím, proč je neustále preferovaná nafta. Benzín v LPG jezdí za poloviční níklady a je to fofr. NE turbo, NE pevné částice NE.......smrdím.Výkon jako kráva s pořádným obsahem Super
Jookee (neregistrovaný)
To mi řekněte kdo si koupí za čtvrt mega 13 let starou vraždu na denní ježdění? Vždyť za to koupím auto střední třídy (původně za 800 tisíc až milion) ve 2 litru, jen 4 roky staré a se sotva poloviční nájezdem s dohledatelnou historií, pravidelně servisovanou a ještě původní zárukou na hlavní díly motoru, převodovky a karoserii.
moje jméno (neregistrovaný)
Teda ty jsi slušný usmrkanec s tímto názorem. Nazývat dvoulitr umrdaným může opravdu jen někdo prostého ducha.
Míla (neregistrovaný)
Ten rádoby odborník co psal tento článek asi nikdy neseděl v BMW, máme E39 r.v.96, bez KOROZE, už nikdy nedostanu rodinu do škodovky. Za 6 let jen benzín a pneu!
David (neregistrovaný)
Proč to nazývaji frajerina?Nemám na nové auto ale vždycky jsem uprednosstnoval celkově POCIT,zpracování materiálu atd.Takže bohužel Fabii ne no,ale špatný to auto není,pro někoho nenáročného
Tomáš (neregistrovaný)
Mám a3 v plné palbě r.v 98 min.koroze (není vidět) obsah 1.8T 110kw bežné servisní náklady,jinak také spolehlivé auto které má najeté již 400 000km!Takové auta už se bohužel nikdy vyrábět nebudou.
Tomáš (neregistrovaný)
Pěkný je to u A8 " jen malý ťukanec může stát i stovky tisíc korun" co je to za blbost ? Jak může někdo opravovat auto když by oprava stala co to stejné auto jiné ?
Hoch (neregistrovaný)
Ahojda, nechápu, jak někdo může porovnávat auto s původní pořizovací cenou 250000 a auta s původní pořizovací cenou okolo 2mil a více.
Petr (neregistrovaný)
Mám BMW 530d, r.v.2002, najeto 408000. Dosud s ním nebyly žádné problémy. Naprosto spolehlivý, kvalití vůz, o čemž si můžou daleko novější auta nechat jenom zdát.
moje jméno (neregistrovaný)
Soused koupil za 270.000 před pěti lety čtyřleté Audi ve čtyřlitru od prvního majitele z Holandska (znali se dokonce osobně) s najetými 370.000km. Dostal k tomu cca 10icentimetrový štos servisních dokumentů o všech servisech a opravách, které byly prováděny v značkových servisech po celou dobu naprosto pečlivě a včas. Od té doby najel 90.000km a do auta nalil už přes 150.000 na opravách. V servisu má auto každou chvíli. Naposledy mi říkal, že to byl hodně špatný kup. Mimochodem, auto vypadá stále jako nové...
Karel (neregistrovaný)
"Ojetý bavorák je frajeřina", "Velké luxusní SUV prestižní značky je pro mnoho lidí důležitým symbolem společenského postavení", "Naftová A8 z roku 2004 má najeteto 335tkm", a další. To sou zas nějaký zamindrákovaný kecy. Takže jaký je teda výsledek? Máme si všichni koupit novou bílou Fabii se "švihadly", bez serva, bez esp, bez klimatizace, s obsahem 1.0 44kw za 250000, aby sme nevybočovali z řady? A za 4 roky ji prodat za 100tis a znovu pro novou?
Roman K (neregistrovaný)
HAHA To psal asi matikář.Spočítaný to má pěkně podle tabulek ale vynechal z toho logiku. Nákupní ceny tak možná z AAA a i v takovým stavu jak oni mají.Pak to bude sedět skoro do kačky. Jinak jsou ty ceny mnohem nižší u ojetin.Občas je nějaký ten kus v háji ale dost věcí se dá vykoukat a vyčíst.Starší vozy vyráběli jěště poctivě tak aby vám vydržely a to dýl jak ty novy předražený plastovky co se za 10 let rozpadnou-a pokud ne tak vám pc napíše zahoďto a kup si nový :-)
Prajz (neregistrovaný)
No, koupil jsem Golf Variant VI 1,6 TDI za 187tis. Kč a s nájezdem cca 130tis.km. Rozvody vyměněny a jinak jen liju naftu bez biosložky. Nevím proč Phaeton apod. A nové s 3hrnkem 44kW? Nikdy.
moje jméno (neregistrovaný)
Na to existuje jediná odpověď : měl jste zřejmě jen štěstí a nekoupil jste sprasený vůz. Kdyby jste štěstí neměl, což bývá velmi častý případ, věřte tomu, že už by jste litoval.
  • Našli jste v článku chybu?