Kolik NOx produkují moderní diesely v reálném provozu? Některé nic

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Další test ukázal, že moderní diesely jsou co do produkce emisí oxidů dusíku velmi čisté 

  • Naprostá většina testovaných motorů zůstala v reálném provozu hluboko pod stanovenými limity 

  • Výsledkem měření Mercedesu-Benz C 220 d je dokonce produkce emisí NOx na hodnotě 0 mg/km. Podobně skončilo i BMW 520d Touring 

O dieselech se v poslední době kvůli aféře Dieselgate mluvilo víc než dost. Někde úřady vyhlásily dokonce hon na vznětové motory a začaly je plošně zakazovat. Svůj podíl na této náladě bezesporu mají i automobilky samotné. Nicméně už v minulosti se ukázalo, že postavit moderní naftovou jednotku, která do ovzduší nevypouští nekonečné množství oxidů dusíku, jde. Pozitivních výsledků začaly vznětové motory dosahovat i při měření v reálném provozu. Aktuální test německého autoklubu ADAC přináší další potvrzení této skutečnosti.

Automobilky se chlubí čistotou dieselů v reálném provozu. Škoda, že až teď (komentář)
Přečtěte si také:

Automobilky se chlubí čistotou dieselů v reálném provozu. Škoda, že až teď (komentář)

ADAC otestoval v reálném provozu třináct aut se vznětovým a třináct se zážehovým motorem. Sledovala se právě produkce oxidů dusíku. Současný limit je 80 mg/km pro diesely a 60 mg/km pro zážehové motory. Tahle hodnota se ale týká laboratorního měření. S příchodem normy Euro 6d-TEMP se totiž sledují i výsledky v reálném provozu.

Předpisy udávají poměr hodnot naměřených v laboratorních a v reálných podmínkách, což vyjadřuje takzvaný Conformity Factor. Ten má od letošního září hodnotu 2,1. Auta tedy v reálném provozu mohou produkovat maximálně o 110 % emisí více než ve zkušebně. Výsledky testu ADAC ale ukázaly, že moderní motory plní limity s naprostým přehledem – minimálně co do produkce emisí oxidů dusíku. Jejich produkce oxidů dusíku je totiž minimální.

Kde končí německé dieselové ojetiny? Zájem má Ukrajina, Chorvatsko, Francie i ČR
Přečtěte si také:

Kde končí německé dieselové ojetiny? Zájem má Ukrajina, Chorvatsko, Francie i ČR

V případě dieselů se v reálném provozu vešlo pod hranici 80 mg/km (připomínáme, ta se týká laboratorního měření, ne měření v reálném provozu) 12 naftových modelů. Výjimku představuje pouze Honda Civic 1.6 i-DTEC s výsledkem 101 mg/km. Ten je ale pořád s velkou rezervou pod tím, co předpisy ukládají pro měření v reálném provozu. Za pozornost pak stojí zejména Mercedes-Benz C 220 d, jehož produkce emisí NOx byla nulová. Podobně dopadlo také BMW 520d Touring nebo Opel Astra 1.6 D (1 mg/km). A třeba naftové Berlingo se dostalo na hodnotu 7 mg/km.

Do zákonných limitů se pak s velkým přehledem vešly rovněž testované benzinové automobily:

ADAC test diesel

ADAC test benzin
Zdroj: ADAC

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?