Víte co? Zahrajeme si naší oblíbenou hru „kolik může stát nějaká nová škodovka, když v seznamu příplatků zaškrtáme úplně všechno“. Škoda totiž spolu s ceníkem nové Fabie vydala také její konfigurátor, takže pokud chcete, můžete si s konfigurátorem chvíli hrát a pečlivým vybíráním příplatků zkusit trumfnout naši nejdražší konfiguraci nové Fabie.
Doporučujeme: Nová Škoda Fabia je v zásadě pořád stejná. A to je dobře (první jízdní dojmy)
Jako základ jsme nejprve vybrali verzi Fabia Combi, která je už sama o sobě o 14 000 Kč dražší než klasický hatchback. Sáhli jsme po nejdražší specifikaci Monte Carlo, vybrali nejdražší barvu a kola a snažili se v konfigurátoru zaškrtnout všechno, co šlo. Jediné, co jsme nevybírali, byly různé příplatkové služby záruk a servisní balíčky, soustředili jsme se jen na výbavu a příslušenství.
Výsledkem je auto za 588 276 Kč a pokud bychom zaškrtli i předplacený servis a prodlouženou zárukou, cena hravě přeskočí 600 000 Kč. Konfiguraci takového auta si můžete stáhnout zde (PDF, 176 kB).
Dále jsme zkusili „krátkou“ Fabii nakonfigurovat ve výbavě Style, vybrali jsme znovu nejdražší motorizaci (1.0 TSI 81 kW s převodovkou DSG) a zaškrtávali vše, co šlo. Nakonec jsme se dostali na závratných 599 713 Kč. I konfiguraci tohoto vozu si můžete stáhnout zde (PDF, 176 kB).
Doporučujeme: Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Jaký byl půlrok ve společnosti benzinového tříválce
Určitě namítnete, že to je přece pitomost, že si nikdo normální takhle „nabušenou“ Fabii nekoupí. Jistě, tohle jsou spíše takové ty „novinářské“ specifikace, které vídáme v testech a které jsou na hony vzdálené tomu, čím jezdí lidé, kteří si Fabii kupují za vlastní peníze a pak jí pět let splácejí. Ale i takovým jsme sestavili rozumnou a podle nás docela pěknou Fabii.
Vycházeli jsme z výbavy Ambition a vybrali motor 1.0 TSI 70 kW, který je přece jen dynamicky nadanější než základní atmosférický tříválec. Zvolili jsme i příplatek za metalízu, ale jinak jsme se drželi s příplatky zkrátka. Výsledné auto by stálo 361 754 Kč a jeho konfiguraci si můžete stáhnout zde (PDF, 167 kB). Zajímavé ale je, že za vyšší výbavu Style s podobnými prvky byste dali jen o pár tisíc korun víc.