Jirka (neregistrovaný)
Jenom hlupáci si myslí, že když koupí nějako 4válcou fobii, koktávku apod,mrdku s malým obsahem tak, že ušetří ale samozřejmě je to omyl. Já mám 4litry obsah 8válec samozřejmě v automatu a jezdím za 9litrů/100km..
Odpověď (neregistrovaný)
Tak s tou 4 litrovou mrchou jezděte v 90% po městě a nevěřím, že bude spotřeba 9... ale tak 20! Sám mám 310HP motor 3l s turbem a jezdím průměr kolem 8,5 a pohoda. Mimo město pod 8 dálnice kolem 8 - 9 a města prostě kolem 15l...
Petr (neregistrovaný)
Kluci a když to budete tlačit, tak to pojede za 0l/100km, to je co? Co to je za test, jakože si koupím auto s 600HP a budu s tím jezdit jak důchodce, jen aby mi to žralo 9l? To je prostě hloupost, v normálním provozu s využitím výkonnostního potenciálu to bude mít spotřebu 12-15l. O městě se nebavím a o rychlejší vyjížďce po okrskách už vůbec ne. Test spotřeby dělejte u jiných aut, které jsou stavěny na nízkou spotřebu, to dává smysl. Já mám Mitsubishi Colt CZT se 150HP a když jedu Vaším stylem, jsem na 5,6l/100km, ale když tomu dám plný céres na zatáčkovité okrsce, najednou jsem na 14-20l/100km. A to pohybuji jen s cca 1150kg.
Skála (neregistrovaný)
Přesně tak. U tohoto typu auta měřit min. spotřebu je dobré jen pro zajímavost, ale lidi si taková auta nekupuji s ohledem na spotřebu. Mám také BMW se 400 koňmi a jednou jsem to zkoušel a z Jizerek do Prahy jsem jel za 6,2 litru. Ale pak už jsem takové spotřeby nikdy nedosáhl. Většinou mám průměr 12-14 litrů. Člověku to nedá a užívá opojného zrychlení. Předchozí majitel mého auta si koupil novou M5 a říkal že se s tím zatím nedostal pod 25 litrů.
Newmann (neregistrovaný)
To je jen taková teorie. Pravda, i se silným autem 600 koní se dá jezdit s nízkou spotřebou. Ale při nízké spotřebě motor nevyužívá plný výkon a vysoké otáčky. Na takovou spotřebu musí motor pracovat zhruba jen okolo 2.000 až 2.500 ot./min. a na výkonové křivce bude jen okolo 100 koní a ne plný výkon 600 koní. Můj názor je, že ideální objem osobního auta je okolo 1,8 až 2,5 litru v závislosti na váze a použití auta. Když někdo tahá na dovolenou karavan, musí mít samozřejmě vyšší výkon.
Jan Gutbayer (neregistrovaný)
Základ je v tom, že existuje zákon o zachování energie a při shodné trase a způsobu jízdy budou všechna auta žrát plus mínus totéž. S přiměřeným ovlivněním hmotností, odporu vzduchu, účinností spalování a ztrátách v pohonné jednotce samotné.