Ačkoliv to fanoušci historických automobilů nevidí příliš rádi, na dnešním trhu je možné nalézt velké množství různých společností, které se živí předěláváním veteránů na elektromobily. Jedno takové auto najdete dokonce v nabídce Alzy. Vychází z Fiatu 600 a na poměry elektrických veteránů je s cenou kolem 700 tisíc ještě docela levné. Jiné společnosti se ale zaměřují na dražší historické modely a jejich přestavby jsou sofistikovanější. Právě takovým případem je holandský výrobce Voitures Extravert. Ten aktuálně představuje novinku v podobě modelu quintessenza RS.
Voitures Extravert prezentuje své produkty nikoliv jako předělané veterány, ale jako nové automobily. Technické změny jsou totiž velmi komplexní (a nevratné). Jako základ si tato společnost vybírá Porsche 911 ze 60. nebo 70./80. let. Nový model quintessenza RS vychází z první 911 a stojí na vrcholu nabídky Voitures Extravert. Je totiž nejdražší a nejvýkonnější.
O pohon legendárního Porsche předělaného na elektromobil se u varianty RS stará nový elektromotor s parametry 308 koní a 700 Nm. Jde o vodou chlazený motor využívající tzv. šestifázovou koncepci s dvojicí vinutí. Takové řešení nasadil například Mercedes u modelu EQS 53 4Matic+. Výsledkem má být velmi sportovní pohon a výrobce slibuje také maximum točivého momentu napříč celým spektrem otáček.
Quintessenza RS pak kromě silného elektromotoru dostala sportovněji laděný podvozek založený na elektronicky řízených tlumičích. Myslelo se rovněž na brzdovou soustavu, která na rozdíl od jiných modelů řady quintessenza pracuje se zvětšenými brzdovými třmeny.
Údaje o dynamice zatím nejsou známy. Pro představu, slabší elektrické varianty Porsche 911 od stejného výrobce akcelerují na 100 km/h do šesti sekund a maximálně jedou přes 180 km/h. Dojezd má být v případě quintessenzy RS přibližně 400 km. Baterie nabízí kapacitu 59 kWh.
Elektrické Porsche 911 ze 60. let vám Voitures Extravert postaví za v přepočtu 9,7 milionu korun. Samotná přestavba trvá dvanáct měsíců.