Když jste rozčarování ze směřování automobilky, které jste věnovali tři desítky let svého života, praštíte tam dveřmi a odejdete ke konkurenci. Přesně to udělal v roce 2014 Albert Biermann, bývalý hlavní muž vývoje divize M automobilky BMW. A s ním šli i někteří jeho blízcí spolupracovníci.
Nyní můžeme u automobilky Kia vidět výsledek jejich první práce pro konkurenci. Je to GT s pohonem zadních kol, které se jmenuje Stinger (v Evropě se bude prodávat jen jako Kia GT). Rozvor je dlouhý 2905 mm, celé auto měří na délku 4831 mm. Velikostí se tak Kia Stinger GT řadí mezi BMW 4 Gran Coupé (4,6 m) a BMW 6 Gran Coupé (5,0 m).
Kia Stinger GT má v základním provedení přeplňovaný čtyřválec 2,0 l o výkonu 188 kW (255 k) v 6200 min-1 a točivém momentu 350 Nm v rozmezí 1400 až 4000 min-1. Vrcholným provedením má být verze se šestiválcem 3,3 l twin-turbo. Ten nabídne výkon 268 kW (365 k) v 6000 min-1 a točivý moment 510 Nm v 1300 až 4500 min-1.
Hodnoty jsou to zatím předběžné. Kia postupně čísla upřesní, jak bude model GT procházet homologací pro jednotlivé trhy. Přibudou i další motorizace. Například v Evropě se bude Kia GT prodávat i s turbodieselem. Později přijde i hybridní pohon. Zatímco základní provedení má pohon zadních kol, za příplatek bude možné pořídit čtyřkolku s vektorováním točivého momentu. Kia zatím mluví jen o osmistupňovém automatu. O případné manuální převodovce se tisková zpráva vůbec nezmiňuje.
Doporučujeme: Kia Sportage 2.0 CRDi vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI — Nečekaně vyrovnaní
Kia Stinger stojí na platformě, kterou využívají také modely automobilky Genesis. Vpředu je zavěšení tlumičovými vzpěrami MacPherson, vzadu nezávislé víceprvkové. Na naladění podvozku dohlížel přímo Biermann.
Ve výbavě nechybí adaptivní tempomat s funkcí „stop and go“ nebo systém udržování v jízdním pruhu.
Kia si ale stojí za tím, že model Stinger GT má být hlavně řidičsky atraktivní. Na severoamerickém trhu se začne prodávat koncem letošního roku. Evropa se dočká za rok na jaře.
Další podrobnosti najdete v tiskové zprávě: