Názor k článku Kia Sportage 2.0 CRDi vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI: Nečekaně vyrovnaní od Kamil Tuček - Jezdím s Kia Sportage 2.0 CRDI /manuál/ už...

Kamil Tuček (neregistrovaný)
Jezdím s Kia Sportage 2.0 CRDI /manuál/ už přes rok, před tím jsem měl 10 /slovy 10 VW/ od golfů přes Passaty. Jako důvod kompetentnosti objektivního srovnání uvádím, že sestra má stejně starého Tiguana 2.0 TDI s DSG. O kvalitě Tiguana žádná polemika - koncernové vozy jsou etalonem kvality a spolehlovosti. Proto moje rozhodování o přechodu ke Korejci trvalo více než půl roku návštěv autosalonů a testovacích jízd. Nelituji svého rozhodnutí. Kia je po roce letního i zimního provozu naprosto spolehlivá, bez známek změn v tuhosti materiálů, vzniku zvuků v interiéru, funkcí technického vybavení, náznaku nepřesnosti řazení atd. Jako přednost oproti Tiguanu uvádím strmost a přesnost řízení, lepší odezvu na sešlápnutí plynu, pocitově ihned po nastoupení větší robustnost, kterou pocítíte i při ostřejším průjezdu zatáčkou - bez náklonu, s předvídatelnou trajektorií a téměř nediskutovatelnou jistotou poslušnosti, když požádáte o vstup za hranici "chlapskýho manévru". Panické brždění je jako byste seděli na zádech ještěrky na skle. Ostatně tam se ocitnete, když se zapomenete řádně připoutat. Především však vyzdvihuji ticho v interíéru při 50ti, 120 i 160km v hodině, výborně odstupňované rychlostí a nízké otáčky posledního stupně /160km v hodině točí 2850otáček/. V disciplíně externího i interiérového hluku je KIA opravdu o třídu výš. Abych se nenechal unášet - VW Tiguan má zlatou medajli v DSG převodovce, moc se mi po ní stýská a dvoustupňová GDI převodovka v benzínové Sportage ještě sní nějaký ten bochník chleba, než dosáhne kvality DSG. Také zmiňovaná spotřeba je opravdu o litr nižší a auto má image - bude se líbit i za 5, 8let. Nicméně - a to tu nebylo zmíněno. Kia poskytuje 7mi letou záruku, má srovnatelnou výbavu, navíc vyhřívaný volant a vyhřívaná zadní sedadla bez příplatku. Závěrem - kvalita korejské KIA v porovnání s Tiguanem po roce provozu do vytracena rozptýlila moji nejistotu v rozhodnutí důvěřovat ji ve srovnání s o 200tis dražším Tiguanem. Věnujte pozornost i Crash testu EuroNcamp /hlavně side crash), KIA si vede výborně a deklarovaná tuhost karoserie vylepšená od minulého typu Sportage opravdu i pocitově vzbuzuje dojem pojízdného bunkru. Samotnou jízdní charakteristiku bych definoval jako "lehké našlapování po umělém trávníku v tretrách připravených k okamžitému sprintu" Jo, to je myslím dobrá definice. Tak snad jsem nikoho neurazil. KT