Roberto (neregistrovaný)
Srovnával jsem .... koupil Kiu ... za cenu kde VW je oškubaná 1,4 ka mám 136 kw crdi 4x4 exclusiv ... Jistě "prestiž " ve společnosti snobů co si koupí VW v základu aby mohli říci mám VW trpí ... Takovým se já ale směju . Ostatně němci se teď dost s těmi podvody sami drbou na hlavě a o prestiži nemůže být řeč . Naopak ...
Jarda (neregistrovaný)
Cena Tiguanu je nesmyslná...pokud slevní o cca 200 tis. má smysl. Hlavní výhoda SUV VW je TUNEL NA LYŽE...u Sport Utility Vehicle by to měla být samozřejmost! Na lyže jezdí většina vlastníků SUV. Pro mne Kia - jinak dobré auto - díky absenci dělení zadních sedadel na 3 , strácí smysl. Je taky o fous menší než by měla. A tak jsme za cenu Kia pořídili předváděcí Mazdu CX5...ta má všchno :-)
Scout (neregistrovaný)
To máš rozhodne pravdu, ale len potiaľ, že pocity po sadnutí si sú veľmi rozdielne. Sedel som v Sportage GT-line, auto pôsobí dynamicky a luxusne, prístrojovka kvalitná dlhá vďaka šikmému prednému sklu. V tiguane som mal pocit, že sedím v obyčajnom osobnom aute bez akýchkoľvek emócií, pripadal som si ako v sklenníku, "kolmé" predné sklo veľké okná a s prístrojovky som tiež nepadal na zadok. Mal som pocit, keď to trochu preženiem, ako v žiguláku, alebo vartburgu, ani len malý nádych športového ladenia, žiadna dynamika. Pocit v sportage je proti tomu brutálny. Nechapem, ako je možné, keď už aj VW robí common rail, že motor má stále ten nezameniťeľny zvuk TDI hu-hu-hu, tým pádom jeho zvuk dosť preniká do interiéru a cítiť od neho aj vibrácie. Pre mňa je tiguan jednoznačne sklamanie a to som mal doteraz len VW a Skodu. http://imageshack.com/a/img923/5900/FQ0aJR.png Pozrite tú podobu v odkaze http://imageshack.com/a/img923/5900/FQ0aJR.png
Ljuk (neregistrovaný)
Celkom dobrý testík, ale čo sa týka interiéru, prístrojovka z "Turana" sa do SUV vôbec nehodí a šedá myšacia farba jej na prémiovosti rozhodne nepridá, interiér Sportage, teda aspoň v GT.laine vyzerá rozhodne luxusnejšie.Mal som ich možnosť porovnávať takmer každý tretí deň po dobu 4 mesiacov. Pocit sedenia v Tiguane je ako v starom type aut, obrovské rovné okná, čelné málo skosené, "športový pocit" by ste márne hľadali. Najsuchšie SUV v akom som sedel. Čo sa týka motorov, nechápem ako je možné, že VW motory aj keď sú už CR, majú stále ten blbý zvuk hu-hu-hu,hlavne na voľnobehu a pri rozjazde, taktiež z neho idú dosť citeľné vibrácie, keď v iných autách diesle len jemne ťukajú.
Přemek (neregistrovaný)
Pochopitelně je Sportage levnější na TCO. Vyšší spotřeba je dílem důsledkem ztrátové převodovky a dílem popisovaného přístupu k emisím. Asistenti? Tady někdo nezná zákony robotiky Isaaca Asimova. Kdo neumí nebo dokonce nechce řídit, nemá co dělat za volantem. Interiér Sportage je ve všech ohledech lepší kromě absolutních rozměrů, ale komu to vadí? Až se (snad i díky rallye) u Hyu... pardon, Kie naučí měřit ztráty drivetrainu (celého pohonného systému), tak jim snad dojde, že převody jsou kromě agregátů odebírajícím energii motoru největším zlodějem. Vcelku slušné autorsky napsané srovnání, oproti jiným autowebzinům...
Kamil Tuček (neregistrovaný)
Jezdím s Kia Sportage 2.0 CRDI /manuál/ už přes rok, před tím jsem měl 10 /slovy 10 VW/ od golfů přes Passaty. Jako důvod kompetentnosti objektivního srovnání uvádím, že sestra má stejně starého Tiguana 2.0 TDI s DSG. O kvalitě Tiguana žádná polemika - koncernové vozy jsou etalonem kvality a spolehlovosti. Proto moje rozhodování o přechodu ke Korejci trvalo více než půl roku návštěv autosalonů a testovacích jízd. Nelituji svého rozhodnutí. Kia je po roce letního i zimního provozu naprosto spolehlivá, bez známek změn v tuhosti materiálů, vzniku zvuků v interiéru, funkcí technického vybavení, náznaku nepřesnosti řazení atd. Jako přednost oproti Tiguanu uvádím strmost a přesnost řízení, lepší odezvu na sešlápnutí plynu, pocitově ihned po nastoupení větší robustnost, kterou pocítíte i při ostřejším průjezdu zatáčkou - bez náklonu, s předvídatelnou trajektorií a téměř nediskutovatelnou jistotou poslušnosti, když požádáte o vstup za hranici "chlapskýho manévru". Panické brždění je jako byste seděli na zádech ještěrky na skle. Ostatně tam se ocitnete, když se zapomenete řádně připoutat. Především však vyzdvihuji ticho v interíéru při 50ti, 120 i 160km v hodině, výborně odstupňované rychlostí a nízké otáčky posledního stupně /160km v hodině točí 2850otáček/. V disciplíně externího i interiérového hluku je KIA opravdu o třídu výš. Abych se nenechal unášet - VW Tiguan má zlatou medajli v DSG převodovce, moc se mi po ní stýská a dvoustupňová GDI převodovka v benzínové Sportage ještě sní nějaký ten bochník chleba, než dosáhne kvality DSG. Také zmiňovaná spotřeba je opravdu o litr nižší a auto má image - bude se líbit i za 5, 8let. Nicméně - a to tu nebylo zmíněno. Kia poskytuje 7mi letou záruku, má srovnatelnou výbavu, navíc vyhřívaný volant a vyhřívaná zadní sedadla bez příplatku. Závěrem - kvalita korejské KIA v porovnání s Tiguanem po roce provozu do vytracena rozptýlila moji nejistotu v rozhodnutí důvěřovat ji ve srovnání s o 200tis dražším Tiguanem. Věnujte pozornost i Crash testu EuroNcamp /hlavně side crash), KIA si vede výborně a deklarovaná tuhost karoserie vylepšená od minulého typu Sportage opravdu i pocitově vzbuzuje dojem pojízdného bunkru. Samotnou jízdní charakteristiku bych definoval jako "lehké našlapování po umělém trávníku v tretrách připravených k okamžitému sprintu" Jo, to je myslím dobrá definice. Tak snad jsem nikoho neurazil. KT