Kia představila modernizované Rio, které kromě klasických posunů faceliftu, mezi něž patří přepracovaný design, nové bezpečnostní prvky, nové barvy, designy kol z lehké slitiny a vylepšený infotainment, do segmentu B přiváží nejen 48V mild-hybridní systém, ale především unikátní spojku iMT (intelligent manual trasmission) od firmy Bosch.
Manuální převodovka iMT bez mechanické vazby (clutch-by-wire) debutovala minulý měsíc u mild-hybridního motoru modelu XCeed a jde o další z kamenů na cestě značky Kia za autonomním řízením. Elektronický spojkový systém řidiči umožňuje se například rozjet bez jeho sešlápnutí. Je tedy spíše jakýmsi senzorem, ovšem odpor klasického spojkového pedálu si zachovává. Je s ním elektronicky spojen aktuátor (akční člen), který ovládá lamely spojky. To znamená, že jeho sešlápnutím řidič vyšle signál přes aktuátor do spojky, která se následně rozepne. Uvolněním pedálu spojka sevře.
Hlavní výhodou tohoto systému je možnost takzvané jízdy setrvačností nebo také „plachtění“, což při správné konstelaci okolních vlivů umí snížit průměrnou spotřebu a emise vozu. Tento systém zvládá motor nejen od převodovky odpojit, ale také zcela vypnout.
Dalším benefitem, který elektronicky řízená spojka nabízí, je asistent jízdy v kolonách, kdy se zařazeným prvním rychlostním stupněm lze popojíždět v koloně, aniž by řidič musel šlapat na spojkový pedál. Celý proces popojíždění v koloně ovládá pouze brzdovým pedálem. Kromě manuální převodovky s elekronickou spojkou si zákazníci mohou objednat také sedmistupňový automat DCT.
Další významnou novinkou faceliftovaného modelu Rio je mild-hybridní pohon, který tvoří přeplňovaný zážehový tříválec SmartStream 1,0 T-GDi, 48V startér-generátor (MHSG) a lithium-iontová polymerová baterie. Kia nový mild-hybrid nabízí ve dvou výkonnostních provedeních 73,5 kW (100 k) a 88 kW (120 k).
Modernizované Rio se dostane do prodeje ve třetím čtvrtletí roku 2020.