Kia připravuje mild-hybridní diesel. Ještě letos ho dostane SUV Sportage

15.05.2018
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Kia brzy uvede na trh jednoduchý mild-hybridní systém

  • Jako první ho dostane SUV Sportage se vznětovým motorem

  • Následovat budou hatchback Ceed a sedan Stinger

  • Mild-hybrid lze přidat prakticky ke všem současným modelům a motorům

Vznětové motory aktuálně zažívají ústup ze slávy, automobilky však aktivně hledají nové cesty, jak je na trhu udržet. Z hlediska zákazníka je klíčovou předností dieselu nižší reálná spotřeba a a automobilkám se zase líbí, že se s ním lépe plní korporátní cíle průměrných emisí CO2. Navíc ve spoustě zemí se podle emisí CO2 (a tedy i spotřeby) určují daně z pořízení a provozu vozidla, což někdy i dost výrazně ovlivňuje celkové náklady na vlastnictví.

Jednou z cest, jak udržet moderní diesel naživu, je hybridizace. A tou se nyní vydá korejská automobilka Kia, která oznámila, že ještě letos uvede na trh mild-hybridní systém. Bude kombinovat vznětový motor a řemenem poháněný startér/generátor o výkonu 10 kW (13,6 k), který čerpá energii z kompaktního li-ion akumulátoru o kapacitě 0,48 kWh. Celý systém pracuje na 48V bázi.

Doporučujeme: Volkswagen představil mild-hybrid 2.0 TDI. Má zachránit diesely

Toto uspořádání se pomalu stává standardem. Najdeme ho už například ve vozech Audi nebo v Mercedesech, ale brzy ho budou mít i vozy koncernu Volkswagen a další. Systém automobilky Kia je poměrně jednoduchý. Značka uvádí, že není problém ho použít ve stávajících platformách. Mild-hybridní uspořádání většinou nepotřebuje komplikované modifikace platforem, jako například plug-in hybridy nebo hlavně elektromobily.

Mild-hybrid pomáhá motoru při akceleraci, ale uhlehčuje mu i při klidné jízdě. Zároveň sbírá energii při brzdění nebo deceleraci, kterou pak ukládá v kompaktním akumulátoru. Systém může fungovat s manuální i automatickou převodovkou. Podle automobilky snižuje kombinovanou spotřebu o 7 % dle cyklu NEDC (podle něj se stále počítají daně a průměrně korporátní emise) a o 4 % podle nové normy WLTP.

Doporučujeme: Test Kia Stinger 2.0 T-GDI a 2.2 CRDi – Proč všichni chtějí šestiválec?

Systém značky Kia umí při dostatečném nabití akumulátoru zcela odpojit spalovací motor při jízdě, takže se jedná o jakýsi vylepšený stop/start. Při dojíždění ke křižovatce se motor odpojí už za jízdy. Kia dále uvádí, že mild-hybridní systém lze aplikovat na všechny stávající modely a koncepce s motorem vpředu napříč i podélně a pohonem předních, zadních nebo všech kol.

To dává tušit, že se tento mild-hybrid dostane nejen do SUV Kia Sportage, které ho bude mít jako první ještě letos, ale zřejmě také do sedanu Kia Stinger. Příští rok se mild-hybrid objeví také pod kapotou nové generace hatchbacku Kia Ceed.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?