Kombi Kia Optima SW se dočkalo také plug-in hybridní varianty. Stejně jako v případě sedanu i tady je základem pohonného ústrojí atmosférický dvoulitrový čtyřválec GDI o výkonu 156 koní a točivém momentu 189 Nm. Celkový výkon hybridní soustavy činí 205 koní a točivý moment dosahuje 375 Nm. Plug-in hybridní kombík akceleruje na 100 km/h za 9,7 sekundy a rozjede se na rychlost 192 km/h.
Oproti sedanu má ale kombi SW o 15 % větší li-ion akumulátor, ten má nyní kapacitu 11,26 kWh. Jen na elektrřinu má Kia Optima kombi ujet 62 km. Kombinovaná spotřeba dle normy NEDC vychází na 1,4 litru a 12,3 kWh na 100 km, ale asi tušíte, že realita bude někde jinde. Zejména pokud vám dojde elektřina.
Doporučujeme: Kia Optima Sportswagon GT v dlouhodobém testu: Na brzdě obstála
Drobnou nevýhodou plug-in hybridu je menší kufr. V základním uspořádání má objem 440 litrů, zatímco běžné kombi 553 litrů. Po sklopení zadních sedadel ale objem rázem naroste na slušných 1574 litrů. Proti běžnému modelu má hybrid také upravenou aerodynamiku a například aktivní clony v masce chladiče.
Na našem trhu se bude Kia Optima SW Plug-in hybrid prodávat jen v nejvyšší výbavě Premium za cenu 1 199 980 korun. Ovšem ve výbavě pak nechybí už prakticky nic, dostanete kompletní armádu bezpečnostních a asistenčních systémů, které má Kia v současnosti k dispozici. Více se dočtete v přiložené tiskové zprávě: