Kia Ceed 1.4 T-GDI v dlouhodobém testu: Atraktivní finalista

4 nové názory
  • Novinkou v redakční flotile je Kia Ceed 1.4 T-GDI GPF 7DCT Exclusive 

  • Označení znamená přeplňovaný benzinový motor s částicovým filtrem, dvouspojkovou převodovku a střední stupeň výbavy

  • Auto u nás stráví celkem tři měsíce

S Dacií Duster jsme se rozloučili (ještě se můžete těšit na videodojmy a závěrečné shrnutí) a pomyslné uvolněné místo na pomyslném redakčním parkovišti zaujala na tři měsíce modrá Kia Ceed. Což je po schopném, ale přece jen jednoduchém a robustním Dusteru docela výrazná změna.

IMG_1859 Tvář Ceedu vychází z designového slohu nastoleného velkým modelem Stinger
IMG_1862 Zadní 3/4 pohled je trochu anonymní, některé prvky připomínají Astru či Focus

Ceed jako takový má čerstvě na kontě významný úspěch. V ostře sledované evropské anketě Auto roku skončil s minimální bodovou ztrátou třetí za elektrickým Jaguarem i-Pace a sportovním Alpine A110. Za sebou nechal dokonce i povedený nový Ford Focus. Čím to? S Ceedem nové generace jsme už jezdili, takže víme, že se dobře řídí, dobře vypadá a dobře se ovládá, protože má velmi povedenou ergonomii:

Test Kia Ceed a Ceed SW 1.0 T-GDI: V jednoduchosti je krása
Přečtěte si také:

Test Kia Ceed a Ceed SW 1.0 T-GDI: V jednoduchosti je krása

V příplatkové modré metalíze Flame to Ceedu opravdu sluší. Rozvor zůstal na stejné hodnotě 2650 mm jako u předchozí generace. Designéři ale zkrátili přední převis, posunuli A-sloupky o sedm centimetrů dozadu a snížili výšku o 23 mm. Výsledkem jsou „evropsky“ atletické proporce, se kterými dobře ladí aktuální střízlivý designový sloh značky, ve kterém dostávají prostor spíš rovné a čisté než „organicky“ zohýbané linky. Je znát, že design vznikal v Německu.

Auto, které nám Kia půjčila, má pod kapotou přeplňovaný benzinový motor 1,4 l, kombinovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Ve dvou nižších stupních výbavy ho vůbec nepořídíte, k dostání je až ve stupni Exclusive. Stojí 458 980 korun, za automat se připlácí čtyřicet tisíc.

TIP: Kia Ceed 2019 kompletní ceník ke stažení

Výbava Exclusive obsahuje dvouzónovou klimatizaci, kožený volant a hlavici řadicí páky (resp. voliče automatu) nebo parkovací senzory vzadu. Bez příplatku se dodává (i v nižších stupních výbavy) prakticky kompletní bezpečnostní výbava včetně automatického brzdění před překážkou, systému vedení v jízdním pruhu i systému sledování únavy řidiče.

IMG_1875 Díky promyšlené ergonomii působí interiér velmi vstřícně. Lakované černé plochy a imitace kovu zdůrazňují dojem kvality. Hodnotně však působí i detaily jako kolébková tlačítka na volantu

Naše auto dostalo ještě dvě sady příplatkové výbavy. Paket Premium za 45 tisíc obsahuje bezklíčové odemykání a startování, elektronickou parkovací brzdu, čalounění kombinací látky a kůže, 17" kola nebo full LED světlomety. Součástí paketu Navi za 20 tisíc korun je 8" dotyková obrazovka, zadní kamera, podložka bezdrátového nabíjení a překvapivě také navigace. Paket Navi si musíte dokoupit, pokud chcete ve svém Ceedu využívat Apple CarPlay či Android Auto.

IMG_1929IMG_1884IMG_1907IMG_1894

S Ceedem v době vydání tohoto úvodního článku už nějakou dobu jezdíme. Zatím nám dělá radost už zmíněnou vstřícnou ergonomií, ale také kvalitním provedením detailů v interiéru i jízdními vlastnostmi. Snad to tak zůstane celé tři měsíce. Pokud vás ohledně tohoto auta zajímá cokoliv konkrétního, teď je ta pravá chvíle se zeptat. Pokusíme se odpovědět buď přímo, nebo na konci testu v rámci závěrečného článku.


Cena testovaného vozu: 499 980 Kč
Cena testovaného vozu včetně příplatkové výbavy: 574 980 Kč

Technické údaje Kia Ceed 1.4 T-GDI GPF 7DCT
MOTOR
Konstrukce: zážehový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč
Plnění: přeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem válců (cm3): 1353
Vrtání x zdvih (mm): 71,6 x 84,0
Kompresní poměr: 10,0 : 1
Ventilový rozvod: DOHC, 4 ventily na válec
Nejvyšší výkon (kW/min-1) 103/6000
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 242/1500-3200
Převodovka: sedmistuppňová samočinná dvouspojková
Poháněná kola: přední
JÍZDNÍ VÝKONY
Akcelerace 0-100 km/h (s): 9,2
Nejvyšší rychlost (km/h): 206
Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná (l/100 km): 6,7/5,0/5,7
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka (mm): 4310
Šířka bez zrcátek (mm): 1800
Výška (mm): 1447
Rozvor náprav (mm): 2650
Rozchod kol vpředu (mm): 1559
Rozchod kol vzadu (mm): 1567
Poloměr otáčení (m): 5,3
Provozní hmotnost (kg): 1487
Nejvyšší přípustná hmotnost (kg): 1850
Objem zavazadlového prostoru (l): 395-1291
Objem palivové nádrže (l): 50
PODVOZEK, KOLA A PNEUMATIKY
Podvozek vpředu: nezávislé zavěšení McPherson s vinutými pružinami, plynovými tlumiči a zkrutným stabilizátorem
Podvozek vzadu: nezávislé víceprvkové zavěšení s vinutými pružinami, plynovými tlumiči a zkrutným stabilizátorem
Pneumatiky vpředu: 225 / 45 R17
Pneumatiky vzadu: 225 / 45 R17
  • Našli jste v článku chybu?