Automobilka Ferrari už řadu let úspěšně provozuje program Special Projects, v rámci kterého staví automobily přesně podle představ individuálních zákazníků. Takové vozy sice obvykle vychází z existujících modelů značky, ale bývají důkladně přepracovány a běžně se zasahuje i do základní karoserie. Výsledkem je pak specialita se znakem Ferrari existující v jednom jediném exempláři. Aktuálně italská automobilka ukázala další takový unikát.
Vůz nese označení Ferrari BR20 a technicky vychází z dvanáctiválcového čtyřmístného modelu GTC4Lusso. BR20 ale nemá zadní sedadla, což týmu designérů, které vedl Flavio Manzoni, umožnilo přepracovat celý tvar střechy. Ta se směrem vzad svažuje výrazněji, než tomu je u originálu. Výsledek Ferrari označuje za fastback. Přední sloupky navíc efektně navazují na linii střechy a opticky jsou protaženy až k zadnímu spoileru.
Zcela nově pojatá záď vůz prodloužila zhruba o osm centimetrů a tvarována je s ohledem na proudění vzduchu. Ferrari BR20 kvůli aerodynamice dostalo také rozměrný difuzor opatřený na podvozku aktivními klapkami. Nově vyvinut byl i výfuk. Jiná je také přední část, a to dokonce včetně světlometů. Design si bere inspiraci u italských kupé 50. a 60. let. Jmenovitě je řeč třeba o modelu 500 Superfast.
Interiér dostal v souladu s přáním budoucího majitele čalounění hnědou kůží Heritage Testa di Moro. Nechybí ani karbon nebo obložení dubovým dřevem použité například pro prostor nahrazující původní druhou řadu sedadel a pro zavazadelník. O technických změnách se Ferrari v oficiálních materiálech nezmiňuje. GTC4Lusso je osazeno atmosférickým dvanáctiválcem o výkonu 690 koní a coby nástupce Ferrari FF nabízí také pohon všech kol.
O cenách se v podobných případech nemluví. Není to totiž podstatné, protože i skutečně movitých zájemců, kteří si mohou takovýto individuální projekt dovolit, je spousta. Ferrari si proto zákazníky vybírá. Pro zajímavost, přestavbou existujícího modelu podle vašich přání to končit nemusí. V roce 2019 Ferrari ukázalo model P80/C, což byl v podstatě zcela nově vyvinutý vůz. Automobilka na tomto projektu opět určeném jednu konkrétnímu zájemci pracovala čtyři roky.