Když ekologie vítězí nad zdravým rozumem, raduje se Toyota. Osobní Berlingo, Rifter a Opel Combo končí s naftovými motory

30.09.2024
přidejte názor
Autor: Tiskový servis Citroën

O omezení dostupnosti naftových motorů u modelů Rifter a Combo se psalo už dříve. Teď francouzská média informují o tom, že trojice Berlingo, Rifter a Combo přijde o diesely natrvalo. Důvodem jsou samozřejmě emisní předpisy. 

Berlingo je model, který si získal značnou oblibu jak u živnostníků, tak především u rodin. Praktické MPV má docela dlouhou tradici, nabízí hodně prostoru a hlavně stojí rozumné peníze. Pro méně movité to je skvělá volba na rodinné výlety. Ze stejného receptu těží i sourozenci v podobě Peugeotu Rifter nebo Opelu Combo. 

Jenže u těchto malých civilních dodávek dává největší smysl naftový motor, protože benzinové tříválce mají s naloženým autem dost práce a to se projevuje na spotřebě. Problém je, že koncern Stellantis už v minulosti prodej spalovacích motorů u těchto aut úplně zastavil, v rámci faceliftu ho sice obnovil, ale teď nabídku opět omezuje.

Pokud chcete některý z těchto modelů osazený dieselem, máte poslední šanci. Francouzská média píší o tom, že v příštím roce čtyřválec 1.5 BlueHDi definitivně skončí. 

Diesel tentokrát končí definitivně 

O konci naftových motorů u osobních verzí trojice Rifter, Combo a Berlingo píše například francouzský magazín L'argus. Ten uvádí jako důvod zpřísnění emisních norem od 1. ledna 2025. 

Na internetu také koluje neověřená informace o tom, že by naftový motor měl vypadnout dokonce také u užitkových verzí, nicméně L'argus přímo uvádí, že u malých užitkáčů diesel v prodeji zůstane i nadále. Obecně pro užitkové vozy platí v EU trochu benevolentnější emisní předpisy oproti osobním vozům. 

Dá se předpokládat, že Stellantis tak bude používat fintu, kterou už využil v minulosti. Osobní dodávky budou registrovány jako užitkové vozy a před předáním z nich bude vymontována dělicí mříž. Zákazník tak dostane v podstatě identické auto jako dříve, které ovšem má trochu tužší odpružení a hlavně to bude oficiálně užitkový vůz, což může při cestách do zahraničí občas nemile překvapit. 

Ze situace má zajisté radost Toyota, která žádné omezování výroby nechystá a svou nedávno modernizovanou dodávku Proace City Verso bude dál prodávat i s naftovým motorem. Toyota má výhodu v podobě velkých prodejů hybridních aut, která flotilovou produkci emisí snižují dost na to, aby automobilka mohla dál nabízet dieselová MPV, o která mají zákazníci zájem. 

Zdroj: L'argus

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?