Toyota a Kenworth (součást koncernu Paccar) v přístavu v Los Angeles předvedly nové kamiony FCET (fuel cell electric heavy-duty trucks) s pohonem palivovými články s dojezdem přes 480 km.
V kamionech je používána technologie palivových článků Toyoty jako je již používána v osobním voze Mirai. Původní prototyp Alpha a pokročilejší Beta od dubna 2017 v nákladní dopravě najezdily více než 22 500 testovacích kilometrů.
Prototypy vycházejí z tahače Kenworth T680 a používá technologii výroby elektrické energie pomocí palivových článků od Toyoty. Oba partneři zatím nezveřejnili mnoho technických detailů. Jen uvedly, že s jednou náplní vodíku vozy ujedou nejméně 483 km, což je podle Toyoty dvojnásobek průměrného denního pracovního nájezdu typického pro tento typ vozidel.
V rámci projektu Zero-Near-Zero Emission Freight Facilities (ZANZEFF) bude postaveno celkem deset nákladních automobilů FCET, které budou do konce roku 2019 v USA pravidelně používány pro manipulaci s nákladem v kalifornských přístavech Long Beach a Los Angeles a jejich okolí. Čtyři kamiony budou provozovány společností Toyota Logistics Services, která je zodpovědná za zpracování a distribuci výrobků Toyota prodávaných ve Spojených státech, společnost UPS bude používat tři z těchto vozidel, společnost Total Transportation Services dvě a Southern Countries Express jedno.
Projekt podporuje částkou 41 milionů dolarů Kalifornská rada pro čisté ovzduší CARB. Kromě automobilek Toyota a Kenworth se na projektu podílí také společnost Shell, jako dodavatel vodíku.