KAMAZ vyhrál Dakar na standardních pneumatikách Goodyear

přidejte názor
Autor: Redakce

Tým KAMAZ Master získal první a druhé místo v Rallye Dakar 2020 - celkem už po sedmnácté. Letos před zúčastněnými týmy stálo 7500 km cest, včetně 5000 km rychlostních zkoušek, ale nikdo vlastně nevěděl, co je při prvním ročníku konaném v Saudské Arábii čeká. Ukázalo se, že letošní závod byl ještě obtížnější než poslední ročník v Latinské Americe. Od startu v Džiddě neměl letošní ročník s účastníky žádné slitování. V každé etapě se kamiony potýkaly s různými překážkami od pouštních etap se skrytými kameny přes skalnaté kaňony až po koryta řek pokrytá různými ostrými předměty.

V takových podmínkách je hlavním úkolem hlídat si zahřívání pneumatik. Posádky udržovaly tak rozumnou rychlost, aby jim pneumatiky zůstaly pohromadě a mohly závod vůbec dokončit. Po celou dobu museli řidiči vynakládat maximum svých řidičských schopností a opatrně regulovat tlak v pneumatikách, aby si zajistili rovnováhu mezi přilnavostí, záběrem, rychlostí a výdrží.

„Venkovní scenérie byly úžasné, ale uvnitř tahače jsme se nemohli rozptylovat a museli se neustále soustředit na tvrdou práci. Součástí závodu byly letos úseky v nebezpečných písečných dunách a nepřehledné labyrinty pokryté ostrými kameny. Potkávalo nás mnoho nebezpečných situací, ale díky pneumatikám Goodyear, jejich mimořádné trakci při průjezdu dunami a extrémní robustnosti, jsme mohli bez přerušení pokračovat,“ řekl řidič vítězné posádky týmu KAMAZ Master Andrej Karginov.

Tým KAMAZ Master je se 17 vítězstvími králem Dakaru. Během všech ročníků získal rozsáhlé technické know-how. Také letos posádky zvládaly i v novém prostředí své kamiony KAMAZ s přehledem ve všech etapách ať už při jízdě na plný plyn v rychlosti 140 km/h na rovných úsecích nebo na pomalých nebezpečných úsecích. Pro dosažení stupňů vítězů je klíčové optimální vyladění tahače. Vozidlo a jeho pneumatiky musí naprosto hladce spolupracovat. A pneumatiky vydržely k velké spokojenosti týmu celou dvanáctidenní cestu.

 „V Goodyearu konstruujeme výrobky tak, aby svými užitnými vlastnostmi dopomáhaly našim partnerům k vítězství. Jsme velice hrdí na to, že se vítězný tým KAMAZ Master mohl i tentokrát spolehnout na výjimečné kvality našich standardních výrobků, které se tak opět osvědčily v pravděpodobně nejnáročnějším závodě světa. To znovu potvrzuje tradiční kvality Offroad ORD pneumatik značky Goodyear pokud jde o odolnost, trakci na skalnatém a v písčitém terénu a provoz ve velmi náročných podmínkách rychlé jízdy,” řekl ředitel marketingu nákladních pneumatik Goodyear v Evropě Maciej Szymanski.

Pořadatel Rallye Dakar ASO předepisuje pro všechny týmy použití standardních pneumatik. Musí být vyvinuty pro běžný provoz a dostupné na běžném trhu pro všechny správce vozových parků. Vzhledem k extrémnímu charakteru jízdy jsou soutěže, jako je Dakar, pro Goodyear Offroad ORD nejlepším možným kvalitativním testem. Pneumatiky, které si vybral vítězný tým KAMAZ Master, se v zájmu co nejdelší provozuschopnosti běžně používají v obtížných offroadových podmínkách například při práci v dolech a lomech. Dezén jejich běhounu s masivními bloky a zdokonalená směs jim propůjčují vysokou odolnost vůči roztržení a proražení. V tak obtížných zkušebních podmínkách vzniká pokročilá technologie koster Goodyear, která nabízí vyšší odolnost a robustnost a v konečném efektu má pozitivní efekt i na spotřebu paliva.

Andrej Karginov (RUS), KAMAZ – Master

 

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?