Vývoj systémů autonomní jízdy nyní může nabrat nový směr, neboť úřady v Kalifornii povolily testování samočinných aut bez lidské posádky. Dosud musel v autě vždy sedět člověk-řidič. To už je ale minulost a nyní mohou auta vyrazit do provozu sama, aniž by kdokoli seděl na palubě.
Nejedná se o plošné povolení k testování kdekoli na silnicích v Kalifornii. Úřady vymezily oblasti, kde se smí testovat, respektive společnosti musí vždy požádat o konkrétní úsek veřejných komunikací. Často se ale jedná o delší úseky v běžném provozu. Kalifornie také omezuje nejvyšší rychlost aut bez posádky na 35 mil za hodinu, tedy 56,3 km/h.
Doporučujeme: Hackeři si na autonomních vozech smlsnou, varují odborníci
Příležitosti využijí společnosti Google a Apple k testování vlastních systémů a také Uber, který pracuje na autonomním tahači. Google připravuje dva autonomní projekty. Jedním je klasické auto s možností autonomní jízdy, druhým plně samočinný vůz, který nemá volant ani pedály.
Google se před časem dohodl s koncernem FCA Fiat-Chrysler na společném vývoji autonomního vozu. Google totiž podle všeho svou technologii prodá některým velkým automobilkám. Samostatnou cestou jde třeba Volvo, která chce částečně autonomní vozy s vlastním systémem samočinné jízdy dostat do provozu do roku 2020.