Jan Válek (neregistrovaný)
Jan Co to za chytrák radí, bod 4,9 a 10.????? myslím tím způsob psaného textu. Už jste vůbec někdy jem z přívěsem?? 4. Brzděte dříve, než jste zvyklí, ušetříte brzdy, tažné zařízení i naložený náklad. ( co tím myslí,že něco vlastně ušetřím???) 9. Škubání přívěsu, spojené s hlasitými kovovými ranami, je normální. ( co je normálního na hlasité kovové rány, to si z nás pistel dělá standu? Pokud se toto vyskytne, je to vada, opotřebení zámku a koule, další užívání je nepřípustné.) 10. Špatně naložený vlek (břemeno příliš vzadu) se snadno rozhoupe. Jediným řešením je dupnout na brzdy a naložit vlek správně. ( Prosím vás, v žádném případě "nedupat na brzdu" ale v klidu zastavit a přeložit náklad tak, aby na kouli tažného zařízení byl tlak alespoň 4% z celkové váha přívěsu, nebo neznám-li okamžito hmotnost přívěsu,alespoň odhadem. O kilo víc nevadí tak, jako o kilo míň.)
Martin (neregistrovaný)
Správně. S tím dupáním na brzdy bych byl hodně opatrný. Sice není pravda, jak se říkalo dříve, přidat plyn, ale rozhoupaný vlek se uklidňuje pozvolným snižováním rychlosti. Čili ubráním plynu nebo mírným přibržděním. Když vás situace donutí brdit intenzivně, snažte se brzdit v okamžiku, kdy se vlek vrací z max. výchylky do středu a nebrzdit ve době, kdy jde od středu do výchylky.