Jeep Grand Cherokee Trackhawk je nejrychlejší SUV na světě. Má kompresor a přes 700 koní

10.04.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Jeep Grand Cherokee Trackhawk je nejrychlejší SUV současnosti

  • Na 100 km/h akceleruje už za 3,5 sekundy

  • Pod kapotou má osmiválec 6,2 l s kompresorem

  • Základní parametry jsou 527 kW (717 k) a 875 Nm

Není to zas tak dávno, kdy se mluvilo o tom, že Jeep připravuje velmi ostré SUV. Dokonce tak ostré, že se nějaké Porsche Cayenne Turbo S Hybrid nebo BMW X6 M mohou jít zahrabat. A skutečně. V rámci autosalonu v New Yorku se představuje Jeep Grand Cherokee Trackhawk s kompresorem přeplňovaným osmiválcem 6,2 l.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk (26) Tohle není pozůstatek tajného jaderného programu USA. To je obří kompresor nad osmiválcem 6,2 l
Jeep Grand Cherokee Trackhawk (5) Trackhawk je pravděpodobně nejšílenější SUV současnosti. Přesto vypadá poměrně obyčejně

Na první pohled by jeden řekl, že se jedná jen o Grand Cherokee se sportovním bodykitem, ale parametry motoru jsou vskutku dechberoucí. Pohonná jednotka s obřím kompresorem má výkon 527 kW (717 k) a točivý moment 875 Nm. Točivý moment je omezen kvůli pohonu všech kol a automatické převodovce.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk není žádná muší váha, váží 2433 kg. Přesto se rozjede na 100 km/h za 3,5 sekundy, což překonává třeba Bentley Bentayga W12 nebo již zmíněný Cayenne Turbo S Hybrid. Sprint na čtvrt míle zvládne Jeep za 11,9 sekundy a v rozletu se zarazí až u 290 km/h, kde zasáhne omezovač. Karoserie by evidentně prohrála souboj s aerodynamickým odporem až někde za třístovkou, ale limitujícím faktorem jsou především pneumatiky.

Doporučujeme: Pět luxusních bazarových SUV, která lákají cenou, ale jsou černou dírou na peníze

Pokud vám to pořád přijde málo, tak si někam zapište, že tenhle Jeep může táhnout 3266 kg těžký přívěs. Pohon všech kol má samosvorný diferenciál vzadu a především nastavitelný centrální diferenciál, takže můžete měnit rozložení síly mezi nápravami od 60:40 (režim pro tažení přívěsu) po 30:70 (okruhový režim). Základní automatické nastavení posílá dozadu 60 % výkonu.

Celé to drží pod kontrolou armáda elektronických asistentů a samozřejmě obří brzdy od Bremba. Vpředu jsou 400mm kotouče, zadní kotouče mají průměr 350 mm. Nutné bylo upravit chlazení, vlastní chladič oleje má i převodovka a diferenciály. Prozatím nevíme, jak to bude s cenami a případnou limitovanou produkcí.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?