Je Tesla nejhodnotnější automobilovou značkou světa? Ne, větší hodnotu mají tři jiné tradiční automobilky

22.11.2023
přidejte názor
Autor: Tiskový servis Toyota

Společnost Interbrand představila žebříček stovky nejhodnotnějších značek světa. Najít mezi nimi můžeme také několik automobilek. Ta nejúspěšnější se nachází na šesté příčce. 

Společnost Interbrand zveřejnila žebříček stovky nejhodnotnějších značek pro rok 2023. Jako obvykle mezi nimi najdeme hned několik automobilek, ta absolutně nejhodnotnější se nachází hned na šestém místě. Není to Tesla, o které se v současné době tolik mluví, ale jedna z těch nejvíce tradičních automobilek. Je to Toyota. 

Hodnota japonské značky vzrostla oproti loňskému roku o osm procent na 64,5 miliardy dolarů. Hned za Toyotou následuje na celkově sedmém místě Mercedes-Benz, jehož hodnota meziročně vzrostla o 9 % na 61,4 miliardy dolarů. Do TOP 10 celkového pořadí se pak vešla ještě třetí automobilka, a sice BMW. Ta si polepšila dokonce o 10 % a hodnota její značky je teď vyčíslená na 51,2 miliardy dolarů. 

Zmiňovaná Tesla se umístila na 12 příčce, když hodnota této značky je podle tohoto žebříčku necelých 50 miliard dolarů. Oproti loňskému roku se pozice Tesly nezměnila. I v roce 2022 byla celkově dvanáctá. 

Za tři roky ztratí polovinu cenu: 10 ojetin s nejrychlejším poklesem hodnoty
Přečtěte si také:

Za tři roky ztratí polovinu cenu: 10 ojetin s nejrychlejším poklesem hodnoty

Mezi stovkou nejhodnotnějších značek světa najdeme ještě řadu dalších automobilek. Na 27. místě je Honda, 32. skončil Hyundai, 45. místo patří Audi, 47. je Porsche, 50. příčku okupuje Volkswagen, těsně následuje na 51. místě Ford, 63. je Nissan, 70. je Ferrari a do TOP 100 se vešla ještě také Kia, které patří 88. místo. 

Hodnota všech automobilových značek vzrostla, nejvíce si ale polepšil Hyundai, který meziročně zaznamenal nárůst o 18 %. 

Pro kontext, hodnota automobilových značek je nic proti tomu, jakou hodnotu mají absolutní špičky tohoto žebříčku. Na prvním místě je Apple (503 miliard dolarů), následuje Microsoft (317 miliard dolarů) a třetí je Amazon (277 miliard dolarů).

Autor: Interbrand
  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?