BMW X7 je bez diskusí gigant. Spolu s Mercedesem-Benz GLS patří mezi největší SUV, která si můžete na českém trhu koupit. Vždyť na délku měří 5151 mm, je rovné dva metry široké a vysoké přes 1,8 metru. Už v základu se prodává v sedmimístné verzi, za příplatek 23 tisíc korun můžete mít o jedno místo méně. A to je překvapivě výhoda.
Proč platiti za méně míst k sezení? Budete mít více pohodlí! Trojmístnou lavici, u které byste stejně asi střední sedadlo nevyužívali, nahradí ve druhé řadě samostatná křesla. Rozum dávají i s chytře řešením managementem prostoru a kufru, o kterém je dnešní článek. Pokud chcete prozkoumat BMW X7 v celku, podívejte se na naše videodojmy:
U aut se třemi řadami sedadel je obvyklé, že pokud využijete veškeré místo pro cestující, v kufru už mnoho prostoru pro náklad nezbude. Běžně tak jezdíte se třetí řadou sklopenou a kufr používáte jako u běžného auta. U BMW X7 ale naopak dává smysl míst nastavenou plnou šestimístnou konfiguraci co nejčastěji. Kufr je totiž i tak dostatečný.
Jako Fabia na každý den
Objem 326 litrů je jen o čtyři litry menší než nabízí Škoda Fabia, a tak se s ním dá fungovat při každodenním cestování. Pokud otevřete páté dveře, odjistí se nejprve jen horní vetší díl, což z kufru vytvoří dobře ohraničenou schránku. Do ní pak pohodlně složíte běžný nákup, nějaké to zavazadlo a další drobnosti. Auto je i v tomto uspořádání vybaveno krytem zavazadelníku, což se také často nevidí. Máte tak prostě SUV s kufrem běžného hatchbacku.
V takovém uspořádání ani není potřeba vyklápět spodní díl pátých dveří, můžete místo toho použít tlačítko na snížení výšky. Auto si na vzduchu trochu přidřepne, ale rozdíl je minimální. Funkce je to spíš zbytečná a troufám si tvrdit, že ji příliš nevyužijete. To už se hodí elektricky výklopné tažné zařízení, které se uvolňuje tlačítkem na pravé stěně kufru.
Přímo geniální je ale panel s tlačítky pro ovládání sedadel na levé stěně. Elektricky sklopné sedačky už roky používá konkurenční Mercedes-Benz GLS, ale BMW X7 dostalo i dva velmi chytré „čudlíky“. Horní slouží pro konfiguraci s maximální místem pro cestující. To jsou všechna sedadla vzpřímená. Dolní pro konfiguraci s maximálním prostorem pro zavazadla. To se sedadla ve třetí řadě položí, a ta ve druhé nakloní opěradla víc dopředu, aby vytvořila takovou zeď.
Pak stačí otevřít mezipodlahu, kam schováte malý kryt zavazadelníku a vyndáte z něj velkou roletu pro čtyřmístnou konfiguraci. Upevňuje se do otvorů, které až dosud úhledně zakrývaly plastové záslepky. V místě, kde si cestující ve třetí řadě mohou připojit USB, najdete i kotvy pro upevnění mezistěny. Teď máte kufr s kapacitou 750 litrů a můžete se vydat na dovolenou ve čtyřech.
Královský luxus i vzadu
Na té vám může krátit čas třeba zábavní systém Professional, který vyjde na nemalých 71 tisíc korun. Na druhou stranu si na něm kromě Blu-Ray disků můžete připojit svůj telefon, dívat se na digitální televizi (samozřejmě DVB-T2) nebo sledovat mapu navigace či data z palubního počítače. My jsme si pustili ČT24 se zprávami o koronaviru, ale čtyřleté Apolence se spíš zamlouvalo Déčko.
Není velkým překvapením, že i do třetí řady se vejde dospělý člověk. Figurantka Markéta si nastavila sedadlo ve druhé řadě tak, aby seděla pohodlně, a pak si sedla „za sebe“. Místa na nohy tam snad bylo ještě víc. Vrcholem luxusu je pak fakt, že i třetí sedadla jsou vybavena vyhříváním.
Možná se zdá, že se nad řešením v BMW X7 až příliš rozplýváme. Jenže některá SUV mají tak nešikovně řešený kufr, že je potřeba snahu inženýrů z Mnichova ocenit. Jezdili jsme například s Toyotou RAV4. Ta má poměrně velký zavazadelník, který nejenže nemá mnoho praktických detailů, ale navíc disponuje téměř hladkou plastovou podlahou. Na jednu stranu kufru dejte krabici s mlékem, na druhou kladívko, a vyrazte do serpentin. Až dojedete domů, můžete si vychutnat čerstvě utlučené máslo.
Za nadstandard se ale také královsky platí. BMW X7 začíná na ceně 2 230 800 korun. Ceník s příplatkovou výbavou má 40 stran. Testovaný vůz tak nakonec vyšel na 3 128 710 korun. Jaký luxus nabízí BMW X7 svým cestujícím ve druhé a třetí řadě a jak se pracuje s jeho kufrem si můžete prohlédnout v komentované galerii.